Zuid India hotels reserveren?

• p.rospere

"Echte verkwikkende armoe, rotte infrastructuur en af en toe een overstroming waar onze watersnoodramp uit 1953 in het niet valt…

Mijn vrouw mist dat nog elke dag "

Ja khan geweldig toch, niet allemaal voorgekauwd door l.P. geen djosertjers onderweg treffen, maar avontuur pur sang!!! We hebben al eens 20 dagen door B gereisd zonder een blanke te zien, toen we de eerst blanke zagen hadden we alle 2 het “dr Livingstone I presume gevoel”! Als achteraf mijn reactie lees geef ik toe dat ik een beetje fel was, sorry hiervoor. Maar ik heb nu eenmaal een hekel aan reizende afritsbroeken die alles al tot in de puntjes hebben uitgekiend van uit nederland.

En voor rob, wat ik bedoel met het echte india gevoel uit de jaren 70, toen ik de eerste keer als broekie van 18 naar india lifte (met 1100 gulden op zak) in '78 trof ik de zelfde tering zooi aan die je nu nog in B aantreft, en voor mij heeft dat een bijna sadomachochistische aantrekkings kracht.

• Khan

p.rospere schreef:

> Ja khan geweldig toch,

Ik begrijp het wel. En om eerlijk te zijn sta ik ook niet te juichen als bij een volgend bezoek de zoveelste “bypass road” blijkt te zijn aangelegd, en wat ooit een rijstveld was nu veranderd is in een nieuwbouwwijk.

Het vervelende is echter dat achter het pittoreske een hoop nadelen zitten. Dat was trouwens in Nederland ook niet veel anders.

Overigens vind ik het meest ergerlijke dat men in India als enige oplossing voor het toenemend autoverkeer ziet het opofferen van het trottoir voor parkeerruimte.

• Rob

“En om eerlijk te zijn sta ik ook niet te juichen als bij een volgend bezoek de zoveelste ”bypass road" blijkt te zijn aangelegd, en wat ooit een rijstveld was nu veranderd is in een nieuwbouwwijk. '

Khan, het is nog erger in India.

Wat ooit woestijn was in Rajasthan, waar je als een toerist op een kameel kon rondrijden, wordt steeds meer geiirigeerd.

Overal ontstaan nu huisjes, kleine dorpjes, in de omliggende gebieden groeit tarwe, gierst en allerlei andere granen.

Het zal niet lang meer duren of de hele woestijn is verdwenen en de bevolking daar is niet meer afhankelijk van westerse toeristen.

Waar moet die dan nog heen om foto's te kunen maken van blije, uitgehongerde kindjes.

En wat moeten ze met al die voorraden ingezamelde schoolpennen om uit te delen? Misschien ligt daar nog een gat in de markt voor het westen: scholen bouwen.

En Indiaas watermanagement: Bharatpur staat te droog, Pichola Lake is te nat.

Net als onze Flevopolder en Zeeland in de jaren 50/60 in de vorige eeuw.

Daar hebben wij van geleerd.

Misschien iets voor Willem en Maxima om op te pakken.

Rob

• Rob

Rob,

Dwaal je nu niet af van het onderwerp “Zuid India hotels reserveren”?

Rob

• Rob

“Dwaal je nu niet af van het onderwerp ”Zuid India hotels reserveren“?”

Rob,

Nee hoor, was alleen maar een inleiding/voorbereiding.

Een aantal jaren geleden was ik in Mumbai, dat reken ik tot Zuid-India.

Daar logeerde ik in Hotel Kemps Corner, vlak naast de Westelijke Ring Road.

Je kon onder de hoger gelegen snelweg doorlopen, vlak daarbij was een uitstekend restaurant op een hoekje.

Op een avond (in juli) zaten we daar dus te eten toen de moesson losbarste.

No problem, lekker uitgegeten.

Afrekenen en terug naar ons hotel, dacht ik, slechts 200 meter onder het viaduct door.

De dienstdoende ober deed voor ons keurig de deur open.

Het water stond tot aan de drempel, kwam net niet binnen, de regen was inmiddels gestopt.

Bij navraag bleek dat het water meestal wel binnenkwam tijdens de heftige moessonrgens en dat ze iedere jaar nieuwe vloerbedekking moesten aanschaffen.

Dat noem ik dus geen goed watermanagement.

Inmiddels begon het weer flink te regenen.

Ik wilde terug naar mijn hotel, trok mijn sandalen uit, stroopte mijn pijpen op en liep naar buiten de regen trotserende.

Gelijk kwamen er twee straatschoffies op mij af met een paraplu.

En brachten mij droog naar mijn hotel 200 meter verderop.

Gaf hun 10 roepies en 10 extra om Rattan droog op te halen.

Wat die jonkies deden noem ik watermanagement.

Rob

Rob

• Khan

Rob schreef:

> Wat ooit woestijn was in Rajasthan, waar je als een toerist

> op een kameel kon rondrijden, wordt steeds meer geiirigeerd.

Wel mooi natuurlijk, maar inderdaad ook (weer) een dilemma.

Interessante info. Ik weet weinig van die hoek. Nog niet geweest.