Zuid India hotels reserveren?

• Anja

Wij gaan in de maand oktober 2008 rondreizen in Zuid India. We gaan naar de plaatsen Chennai, Trichy, Madurai, Kanyakumari, Kollam, Periyar National park, Kumily, Kumarakom, Cochin, Coimbatore, Ooty, Misore, Bangalore. Weet iemand of het nodig is om een midrange hotel in deze plaatsen van tevoren te reserveren? Of is er nog voldoende plaats als je enkele dagen tevoren belt in India. We willen niet zo'n slechte low budget kamer maar een ‘normale’ kamer.

Aub alleen reacties van mensen die het echt weten.

Groetjes Anja

• p.rospere

Defineer aub een “normale ” kamer??

• Rob

Anja,

In z'n algemeenheid:

India is voor mij geen land om van tevoren hotels te reserveren.

Zelf heb ik dat, behalve een enkele keer voor de eerste nacht bij aankomst, nog nooit gedaan.

Wil je toch wat zekerheid, bel dan een paar dagen van te voren op.

Rob

http://www.xs4all.nl/~devarosa/hotels.htm

• p.rospere

Heelemaal met je eens rob, hotels regelen van te voren werkt niet want meestal kom je in een plaatjse,waar het er super leuk is, en je treft een leuke groep mensen, en daar gaat je reisplan. Voor mij (iedereen is anders maar ik reis zo) ik maak gewoon geen plannen, ik heb maar een leidraad en dat is mijn aankomst datum en mijn vertrek datum en wat daar tussen gebeurt zien we wel. En wat kamers betreft ik ga voor de low end kamer, als ik s'morgens om 5 uur wakker gerogeld en gekots word door mijn indiaase buurman dan ben ik intens gelukkig ik realiseer me dan weer IK BEN IN INDIA . Ieder zijn eigen meug maar je ziet steeds meer toeristen in india en minder reizigers (een reiziger is iets anders dan een toerist, weet je wel afritsbare broeken fleez trui en nieuwe meindle wandelschoenen) Nog niet zo heel lang geleden ben ik nog in india geweest, maar ik denk dat dit mijn laatste keer geweest is het echte India zoals ik dat ken uit de jaren 70 ligt niet in india maar in bangladesh, ik ben er nou 4 keer geweest en ik zeg je, Bangladesh komt toch wel heel erg in de buurt van het india van de jaren '70. Vriendeljke mensen goed eten, toeristisch niet veel te bieden , maar de mensen zijn mijn reden dat ik er weer naar toe wil. Ik heb mij nog nooit zo welkom gevoeld in een land.

• Rob

“het echte India zoals ik dat ken uit de jaren 70 ligt niet in india maar in bangladesh”"

P.,

We zijn niet allemaal zo oud en ervaren als u. Welke atlas gebruikt u dan?

Rob

• Ineke M

Als ik in een drukke tijd reis dan boek ik de hotels van te voren per mail. 2 Dagen voor ik doorreis laat ik weten wanneer ik aankom. Voordeel vind ik dat ik dan ook in de hotels zit waar ik graag wil zitten.

Ineke

• Khan

Rob schreef:

>

> "het echte India zoals ik dat ken uit de jaren 70 ligt niet

> in india maar in bangladesh“”

>

> P.,

>

> We zijn niet allemaal zo oud en ervaren als u. Welke atlas

> gebruikt u dan?

>

Echte verkwikkende armoe, rotte infrastructuur en af en toe een overstroming waar onze watersnoodramp uit 1953 in het niet valt…

Mijn vrouw mist dat nog elke dag ;-)

• Anja

Daar was ik al bang voor. Iemand die zijn eigen reisverhaal kwijt wil ipv antwoord te geven op mijn vraag. Ik heb half India al alleen gereisd zonder te reserveren. Toch kom je vaak niet in je eerste keus hotel terecht en dat vind ik niet fijn.

Bovendien besteed ik mijn tijd liever aan leukere dingen dan hotels zoeken/boeken.

• Rob

Anja,

Blijkbaar heb je zelf niet goed door hoe jij je je vragen stelt.

Vandaar dat je deze antwoorden krijgt.

Rob

• Anja

Ik bedoelde niet de mail van jou hoor Rob. Daar wilde ik je juist nog voor bedanken.