2 vraagjes:verblijf/ reizen met kleine kinderen

• cathy

Hallo,

Binnenkort willen wij met onze zoon van bijna 3 naar Goa. Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die dit ook met kleine kinderen hebben gedaan en hoe dit bevallen is. Tevens de vraag of iemand nog een selfcatering adres heeft waar 3 slaapkamers aanwezig zijn.

BvD

• Rob

Cathy,

Waarom wil je naar Goa met je bijna drie jaar oude zoontje?

Rob

• Ineke M

Ja, lijkt me ook niet dat hij er blij van wordt.

Ineke

• erik

Voor kinderen is een strand een strand. Voor sommige ouders is het strand van Goa leuker dan het strand van Egmond aan Zee.

Je hoeft niet alles wat je leuk vindt in het leven weg te gooien omdat je een kind hebt gekregen. Ik heb net het boek van Wikke Peters gelezen, die met kinderen van 1 en 4 door maleisie en Thailand trok met de rugzak. Die hadden het prima naar hun zin.

• joni

Leuk boek moet je zeker even lezen voor je gaat

• Rizu

Goa is prima te doen met een klein kind. Beter dan welk deel van India ook. Ik ben het met Erik eens, strand is strand voor een kind en als de ouders het ook naar hun zin hebben, is dat alleen maar super vooor het kind. Omdat wij familie in India hebben reizen wij elk jaar met onze kleine kids naar India (geen Goa helaas). Naast familie bezoek reizen we altijd ook wat rond en onze kids (nu 2 en bijna 5) vinden het altijd geweldig. Je past je wat aan zodat het voor ieder leuk is. Wij zijn dus niet in Goa geweest met hun en een selfcateringadres oid weet ik niet. Maar volgens mij is geen enkel hotel een probleem, Indiers zijn gek op kinderen en zullen zoveel mogelijk proberen aan je wensen tegemoet te komen.

• Rob

Deze persoonlijke reactie had ik nog ergens in mijn mail bewaard:

"Daar wij deze zomer met 2 kinderen (zoon van 5,

dochter van 3) naar India (Rajasthan) zijn geweest heeft hij (ik dus = Rob) mij gevraagd jouw van wat ervaringen te voorzien."

"Wat wel vervelend is, is dat op sommige plekken mensen uiterst opdringerig zijn om je kind aan te raken, iets waar je je kind wel op moet voorbereiden en ook wel duidelijk moet maken dat hij lichamelijk contact niet altijd hoeft te pikken!

Wat betreft het eten hebben wij wel vervelende ervaringen. Ondanks dat

we vooral voor de kinderen erg voorzichtig zijn, heeft mijn zoon tot 2

maanden na de vakantie nog heftige diarree gehad en is daarvoor ook

behandeld door de huisarts. Het was niets ernstigs, maar wel erg

vervelend voor hem. Het eten zelf kan lastig zijn als je erg kritische

kinderen hebt, maar vooral Naan lusten ze wel.

Het slikken van malariatabletten vonden onze kinderen ook erg vervelend,

dat was elke dag wel een strijd.

Over het algemeen genomen is het toch goed te doen, zeker als je maar 1

kind hebt, zorg wel voor afwisseling, veel zwembaden (het is erg heet,

vooral als je zoals ik in de zomer gaat)."

• cathy

iedereen hartelijk dank voor jullie antwoorden. Helaas heb ik vandaag wegens omstandigheden moeten besluiten dit jaar niet naar India te gaan en dat vind ik heel spijtig, maar het is helaas niet anders.

• erik

Ach, India is al zo oud, volgend jaar is het er ook nog wel. Maar wel jammer, als je je er al op had ingesteld.

• erik

http://www.indiamike.com/india/articles/10_travelling-in-india-with-kids/