info gevraagd over bezoek tijgerparken

• Silvia

Hallo,

Wij zijn voornemens de tijgerparken van Kanha, Bandharrgar, Sasangir en Rathambore te bezoeken. Aangezien standaard touroperators dit niet aanbieden moeten we zelf aan de slag.

Wie kan ons infor geven over het zelf regelen van een dergelijke reis of via welke Indiaase touroperator dit vertrouwd te regelen is.

Alle info is van harte welkom.

Alvast bedankt

Silvia

• Rob

Silvia,

Die parken liggen op een dusdanige afstand van elkaar dat je binnenlandse vluchten moet boeken.

Rob

• erik

Sasan Gir is overigens geen tijgerpark maar een leeuwenpark. Voor zover ik weet zijn de tijgers in Sariska inmiddels afgeschoten, maar dat soort geruchten verandert nog al eens. (wat rondrijden met een jeep er overigens niet minder leuk op maakt, beesten genoeg)

Ranthambore en Sariska kun je makkelijk zelf naar toe, al zal een Indiaas reisbureau een betere prijs kunnen regelen voor de mooie lodges in Ranthambore.

Over die andere parken kan ik je helaas niets vertellen.

• Albert

In Kanha, Bandhavgarh en Ranthambore zijn wij november 2005 geweest. Overigens de beste tijd. Sasangir kan ik niet, maar weet niet of jij de naam wel goed heb geschreven. Sariska zijn geen Tijgers meer. De eerst genoemde drie parken zijn goed te bereizen. Vliegen is niet nodig. Treinen wel. Voor het overige zou je kunnen kiezen voor Pench(hebben wij ook gedaan) of Panna. Wij zijn met SPHoliday gegaan. Een reisorganisatie in India. Alles was Gewoon Super Geregeld. Absoluut een aanrader. SP staat voor de twee eigenaren Sunil en Pradeep. Wij hebben onze eigen reis samen gesteld. Hun e-mail adres: spholidays@rediffmail.com of spholidays@sify.com.

Ze staan sinds 2006 ook op India.startpagina.nl onder Tour to India. Naast de parken hebben wij nog Delhi, Agra, Varanasi en Rishikesh bezocht. Tip: als je toch Varanasi bezoekt (eigenlijk een must) en je komt van Bandhavgarh, dan moet je naar Khajuraho ivm. vlucht naar Varanasi. Naar Khajuraho passeer je Panna. Schijnt ook een goed Tijgerpark te zijn en staat de volgende maal op ons verlanglijstje.