Fooi chauffeur

• Connie

Beste mensen,

Morgen vertrekken wij voor 6 dagen Gouden Triangle Tour, wat geef je aan het einde van de trip aan de chauffeur? We gaan met z'n 2 tjes.

Alvast bedankt!

• Ineke M

Ze hebben mij ooit verteld dat Rs. 100 p.p. per reisdag (dus als er daadwerkelijk gereden wordt) redelijk is. Ik weet niet of dat (nog) klopt.

veel plezier.

Ineke

• Rob

Connie,

Zelf geef ik als richtlijn 10%.

Rob

• p.rospere

De meeste mensen zien fooi geven als een vanzelfsprekendheid, ik niet, fooi moet je verdienen . Als hij zijn werk goed en op een leuke manier doet, dan geef ik fooi , en als hij een chacharijn is krijgt hij niets!!!

• peet

hangt van mijn stemming af

• Rob

Prospere,

Helemaal mee eens.

Moest gelijk denken aan de “housekeeper” in een hotel in Kolkata.

Een “zij”, die na een week de tip kwam innen.

Ze gaf leiding aan de roomservice.

Die kwamen dagelijks met z'n drieen of vieren om de kamer schoon te maken (= mijn asbak legen) en een vieze dweil over de betegelde vloer halen.

Ik had ze allemaal een tip gegeven, ze had dat ingepikt, maar dat vond ze nog te weinig.

Kwam met haar hele gevolg op mijn kamer.

Wilde minstens 500/. extra om in haar eigen zak te steken.

Zij was tenslotte verantwoordelijk voor de schone kamers.

Rob

• Rob

Peet,

Hoe is je stemming dan soms?

Rob

• peet

als ik me gaar en wee voel geef ik nooit tips

• Rob

Gaar en wee,

Is dat wel een beetje eerlijk Peet?

Rob

• Ineke M

Mee eens! Tot nog toe nooit echt slechte chauffeurs gehad. Wel één die gericht met grote snelheid op vogeltjes en andere dieren afreed. Werd een stuk minder nadat wij erg kwaad zijn geworden, maar heb hem geen fooi gegeven.

De laatste keer in een hotel ook geen fooi gegeven, omdat er geen service was.

Ineke