vliegen naar Chennai en dan?

• Khan

p.rospere schreef:

>

>.Ferdi gewoon de grote weg

> oversteken tegenover het vliegveld 500 naar links en dan

> lekker uit de trein hangen richting egmore, niets mis mee!!!

Geef dan tenminste de juiste informatie, of het is recht tegenover het stationsgebouw, waar je eerst over het parkeerterrein heb moeten lopen (en ik om eerlijk te zijn niet weet of je daar wel op een normale manier de weg kan bereiken, of dat je over een hek moet klimmen), of je gaat naar links, volgt de weg naar de hoofduitgang en dan is het 350 meter naar rechts.

Het station heet Tirusulam. Die treinen gaan via Egmore naar Beach, en komen niet langs Chennai Central (nabij ligt wel “Park”.

Als je vanaf de hoofduitgang naar links gaat kom je wel bij een station (Minambakkam), maar dat ligt zeker een kilometer verder.

http://www.irfca.org/faq/faq-map-chennai-schematic.html

Overigens, nog een aanwijzing voor de onervaren reiziger, de autoriksja drivers in Chennai zijn berucht voor het overvragen. En mocht je er een treffen die zijn meter wil gebruiken, dan schroomt men niet om je via een omweg te vervoeren.

• Rob

Gewoon door de eerste de beste bus te nemen naar Mahabalipuram.

Die vertrekt vanaf het vliegveld, verder geen gezeur.

En als je budget het toelaat, neem een taxi.

Rob

• Rob

De tip van Prospere vond ik ook wel goed.

Via Kanchipuram naar Mahabalipuram en daar uitstappen.

Rob

• Khan

Geplukt van een discussielijst (dit is dus de ervaring van een Indier)

"I took the EMU from Trisulam station a few years

back.

I would like share my experience with Tirusulam

station and airport access.

It is convenient only if a person has no bags. I am

not sure the sidewalks are paved well enough even if

one has a Strolley case.

Auto drivers nagged me when I walked trying to

convince me to get into their vehicle to go into town.

Everyone knows about Chennai Auto Rickshaws.

The crossing of the GST Road to get to the other side

is not very safe as I do not recall there being a foot

overbridge at that time

You had to walk along the GST road for may be 100-200

mts to get to the ticket counter and then I believe

one had to climb a flight of stairs to get to the

platform.

So it will work only for people with no luggage and

someone going solo."

Ik vond trouwens ook een berichtje (uit 2005) dat men na “next monsoon” zou beginnen aan een tunnel van de airport naar het vliegveld. Kan men niet herinneren dat ik zo iets gezien hebt, maar ik heb er ook niet op gelet de laatste keer dat ik er was.

Er zijn wel meer bouwprojecten in India die stranden…

• Rob

Khan,

Het is alweer een aantal jaren geleden.

Maar toen ik met een vlucht van Delhi naar Chennaii overdag geland was en naar buiten kwam was daar niets en niemand, maar dan echt ook niets en niemand te bekennen.

Ik reisde samen met mijn vriend uit Delhi, maar door een boekingsfout had hij een andere vlucht.

Na wat zoeken heb ik hem uiteindelijk gevonden, ergens in z'n eentje wachtende op mij.

Wij wisten niet dat je aan de overkant gewoon de rechtsteekse bus naar Mahabalipuram kunt nemen. Dus eerst naar het lokale treinstation gegaan. De verkeerde lijn genomen, weer terug, ik weet het niet meer precies, wel dat het een lange rit was. Uiteindelijk heeft een rickshaw driver met ADHD ons naar een hotel gebracht, de naam heb ik verdrongen.

De volgende dag vanuit het hotel in Chennai naar het busstation was ook weer zo'n gedoe.

Verder vond ik Tamil Nadu erg relaxed, gewoon met de bus.

Instappen en een kaartje kopen, net als hier in Groningen.

Rob

http://www.xs4all.nl/~devarosa/fotoosoud/zuid1998.htm

• erik

Misschien moet je het daar doen zoals bij het vliegveld van Medan (sumatra). In de LP staat daarover: “Shout RIKSHAW and a rikshaw driver will instantly materialize”

Azie in een notendop :)

• Rob

Het was in Kanchipuram dat de zool van mijn sandaal wat losliet.

Gelukkig zat daar een schoenpoetser met een reparatiesetje.

Voor 1 rupee per spijkertje kon hij mijn zool vastzetten.

Goedkoop leek mij dat, totdat hij als een woody woodpecker in een fractie van een seconde minstens 30 spijkertje in m'n zool sloeg.

Ik heb er nog jarenlang op door kunnen sjouwen.

Rob