Hoe kom ik het beste van het vliegveld Chennai naar een budget hotel; bus of taxi?? hoe reserveer ik dat hotel nu? adres? prijs van Ruppee t.o.v euro?
Bij het vliegveld naar buiten lopen de grote weg oversteken 500 meter naar links lopen ligt het treinstation, een paar rupee ben je in kenneth lane , daar liggen veel goedkope hotels, reserveren niet nodig genoeg aanbod. Wisselkoers vragen vind ik een rare vraag die verschilt dagelijks gewoon ff googlen. Ik weet niet hoeveel tijd je hebt maar als je tijd beperkt is zou ik madras links laten liggen en meteen door reizen naar mahabalipuram.
p.rospere schreef:
>
> Bij het vliegveld naar buiten lopen de grote weg oversteken
> 500 meter naar links lopen ligt het treinstation,
Dit is een leuk advies, maar als je voor het eerst in Chennai aankomt en vroeg in de ochtend, vind je dit dus never nooit. ;-) Nog daargelaten dat ik de waarschuwing zou willen meegeven dat de eerste ervaring met een weg met 6 rijstroken in India redelijk schokkend kan zijn.
Daar zou ik ook niet aan beginnen, al dat gedoe ook nadat je net lang in een vliegtuig hebt gezeten.
Zoek een hotel, deze bijvoorbeeld http://www.hotelpandian.com/profile.html
Reserveer, laat je ophalen van het vliegveld (375 roepie, is 6,5 euro) volgens http://www.iccfx.com/nl/convert.php.
Zo doe ik het altijd, na een lange vlucht wil ik een mannetje met een bordje met ERIK er op op het vliegveld, een rechtstreekse rit naar mijn hotel zonder gezeur en gezoek, inchecken en een kingfisher bestellen.
Tjeetje mina wat een reizigers, voor mij begint het avontuur als ik in madras land en het vliegveld verlaat. Helemaal te gek om op eigen kracht de stad te bereiken, niets met bordjes op het vliegveld , erik ben jij ook zo'n backpacker?
Ferdi als je mahabalipuram wilt aandoen dan heb ik nog een goeie tip, als je keneth lane in loopt vanaf egmore station aan de rechterkant liggen een paar reisburootjes die, dag trips naar kanchipuram en mahabalipuram doen. zo sla je 2 vliegen in 1 klap je krijgt een rondleiding in kanchipuram, en daarna vertrekt de bus naar mahabalipuram , en daar kan je de bus verlaten en je bent op een goedkope en leuke manier in mahabalipuram gekomen.
Ik heb bijna alles wel meegemaakt, vroeger als extreem low budget toerist. Ik ben nog steeds geen persoon die altijd duur en luxe rondreist en ik vind het prima om in lokale bussen rond te scheuren. Maar ook als ik voor de 20e keer naar Delhi ga heb ik geen enkele behoefte aan gezeur en gedoe als ik net uit het vliegtuig stap, dat komt de volgende dag wel weer, als ik een nachtje heb geslapen.
Dat heeft verder weinig te maken met backpacker zijn of niet, avontuur of niet. In sommige dingen heb ik gewoon geen zin meer.
p.rospere schreef:
>
> Tjeetje mina wat een reizigers,
Tja, kan ik er wat aan doen dat een van mijn chauffeurs klaarstaat met de Mercedes op het moment dat mijn privejet is geland op Chennai? Als ik in een gekke bui ben wil ik nog wel eens meerijden in een van de Sumo's van mijn team van bodyguards. In treinen, en zeker die suburban dingen, kom ik alleen als ik dames van een lot erger dan de dood moet redden.
http://youtube.com/watch?v=IpMJKCjVb30
http://www.youtube.com/watch?v=8TeBcIgMUYs
Jongens jullie hebben gelijk.
Ik ben ook al 5 keer in chennai geland en 2 jaar rondgetrokken, maarhet blijft altijd lastig daar.
Laat staan iemand die voor de eerste keer gaat, dus als ik jou was regel iets voor de eerste nacht en laat je dus ophalen. Dan kan je rustig wennen en verder kijken hoe het in India in zijn werk gaat.
1 advies als je het toch zelf wilt doen, de taxi chauffeurs die bij treinstations en vliegvelden staan zijn alleen op je geld uit en zijn niet te vertrouwen. Loop daarom altijd twee straten verder en hou daar een taxi aan die zijn meestal wat meer te vertrouwen en dan heb je nog geen gerantie.
En probeer voor jezelf al duidelijk te hebben voor je de stations uitloopt wat je wil, welk hotel enz. als je dit nog moet doen en ze zien je staan te klungelen met een lonely planet in je handen dan overrompelen ze je meteen.
Groetjes en voor meer vragen laat maar weten.
Blijven genieten
Tjeetje tune wat is er nou lastig aan madras? Ik kom er regelmatig is maar 2,5 vliegen van hier, maar ik ervaar madras niet als moeilijk. Kom wel eens in dhaka dat is andere koek.Iedereen predenteert de onafhankelijke “backpacker ” te zijn en gaan jullie dan een beetje moeilijk lopen doen, om van het vliegveld af te komen.Ferdi gewoon de grote weg oversteken tegenover het vliegveld 500 naar links en dan lekker uit de trein hangen richting egmore, niets mis mee!!!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?