Weet iemand iets over de familienaam 'Abung' in Nagaland???

• kiela

Kan iemand me iets meer vertellen over de familienaam ‘Abung’?

Is het een veel voorkomende naam in Nagaland?

Heeft die familienaam een verwijzing naar de bevolkingsgroep ‘Abung Tribe’?

Betekent het automatisch dat iemand die deze familienaam ‘Abung’ draagt behoort tot deze bevolkingsgroep?

Weet iemand wat meer uitleg over deze bevolingsgroep ‘Abung Tribe’?

• roy

Tip van de sint: rondkijken in het zakje van google.

• Rob

Kiela,

Ik heb geen flauw idee, maar ben wel niewsgierig.

Ik wil best wel weten waarom je deze vraag stelt.

Rob

• kiela

Roy, dit heb ik natuurlijk eerst gedaan vooraleer ik die vraag hier stelde!

Zo creatief ben ik zelf ook wel!

Ik vind echter maar heel weinig en dan nog tegenstrijdige info:

Abung zou kunnen betekenen:

- ofwel familienaam

- ofwel een bevolkingsgroep ‘the Abung tribe’

- ofwel een dialect

Veel meer kan ik er niet over zeggen, omdat het over een nogal delicaat onderwerp gaat.

Laat ons zeggen dat ik gewoon op zoek ben naar meer gegevens over een ‘identiteit’ waar het woordje ‘Abung’ de enige link is die wij hebben.

Mijn vraag is dus: indien ‘Abung’ een familienaam is uit Nagaland, betekent dit dan ook automatisch een doorverwijzing naar de bevolkingsgroep ‘the Abung Tribe’?

En kan iemand me iets meer zeggen over die bevolkingsgroep? Regio waar deze bevolkingsgroep voorkomt? Is het een veel voorkomende familienaam in deze regio? Geschiedenis?

• Jelle

Beste Keila,

Mijn huisgenoot is Naga, ik studeer in India, ik heb hem jouw vraag even voorgelegd maar hij is niet bekend met een tribe dragend de naam Abung, volgens hem klinkt het zelfs eerder als een familienaam komend uit Arunachel Pradesh..

mvg,

Jelle

• p.rospere

Kiela ben ff gaan googlen bij “google india” en als je abung nagaland ingeeft dan kom je heel wat keren die naam tegen.

• Rob

Prospere,

Doe niet zo onbenullig, wil je?

Een woord opzoeken en tegenkomen met googlen is iets anders dan een antwoord op een vraag geven.

Er is al het nodige voorwerk gedaan:

http://www.indiamike.com/india/other-areas-f42/people-with-the-name-abung-in-nagaland-t47638/

Rob

• p.rospere

Rob, in eerder topic schrijf jij “Ik reisde samen met mijn vriend uit Delhi” heb jij een “vriend” dat verklaard je valse nichterige reactie!!!!

• Rob

Prospere,

Bedankt voor je uitleg en interpretatie.

Rob

• p.rospere

song nam na