Ik heb vorig jaar zo'n tocht gemaakt.
In Goa (Palolem) een motor gehuurd en oa. naar Hampi gereden. Je hebt vanuit Goa wel degelijk problemen als je als buitenlander bij de (zuidelijke) deelstaatgrens aankomt. Bij andere deelstaatgrenzen heb ik trouwens geen problemen gehad. Maar op 2 van mijn motorrijzen in India was het in iedergeval altijd raak bij Goa/Karnataka. Nu zijn er een aantal mogelijkheden:
1. Zorg dat je een Motorrijbewijs hebt. (ik heb dat niet…). Wellicht bespaar je je daar een heel hoop gedoe mee.
2. Als je dat niet hebt; schaf dan een internationaal certificaat aan (kan bij de ANWB) dat je bromfietsen mag besturen. (Had ik trouwens ook niet….)
3. Maar evengoed als je 1 van de 2 bovenstaande punten wel kan laten zien vinden ze wel een ander probleempje.
4. Geld
5. Hoeveel? Tsja, moeilijk te zeggen. Vaak hebben ze zg. boetes voor het rondrijden zonder bijv. rijbewijs. Ik was met een vriend en ik geloof dat we samen 500 rps hebben betaald.
6. Als je op de terugweg daar weer langs komt dan kan je het volgende doen. Hebben wij gedaan: Rustig aankomen rijden bij de slagboom, langzaam rijden, langzaam, langzaam achter een truck blijven hangen, situatie goed in je opnemen, wachten tot de bomen omhoog gaan en dan…. GASSEN