backpacken

• theo

Ik heb de volgende vrraag: Wij hebben de afgelopen jaren veel rondgereisd in Z.O. Azië, Laos,Vietnam,Cambodja, China ,Thailand, Indonesië er is een vergelijking mogelijk met het rondreizen India( makkelijker-moeilijker )

Zijn erg benieuwd en wat is de beste tijd voor een rondreis in India?? ivm moessons e.d.

• erik

Tussen oktober en maart is voor de meeste gebieden de beste tijd. India is prima geregeld wat betreft hotels, vervoer, restaurants. Ik vond China lastiger vanwege de taalproblemen en het feit dat veel Chinezen geen contact leken te willen (in vergelijking met India vond ik China eigenlijk vrij saai wat dat betreft). India is meer “werken” dan bv Thailand, waar alles vanzelf lijkt te gaan.

• marieke

Ik vond het backpacken technisch gezien in India niet moeilijker. Ook hier gaat het reizen per bus en trein prima en kun je makkelijk overnachtingsmogelijkheden vinden. India is wel vermoeiender, omdat het veel meer “in your face” is. Je kan er niet aan ontsnappen… het is een gevoel en het is overal. Beetje wazig misschien, maar zo heb ik het beleefd.

Veel plezier!!

• Femke

Goed te doen, backpacken in India. Misschiend dat je wat meer geduld moet hebben dan in andere landen in azie en je niet laten ompraten door met name reisbureautjes die zeggen dat je niet zelfstandig kunt backpacken en alles van te voren moet organiseren. Die bureaus kunnen erg op je inpraten!

Wanneer je vasthoud aan je eigen plan en je niet van de wijs laat brengen door wat de locals zeggen is het niet echt een probleem.

Veel plezier, geniet van al het moois!

• theo

Bedankt voor jullie reactie, nog een vraag over hotels en guesthouses, enig idee over prijzen en is “hoe duurder ook hoe beter” en hoe staat het met de hygiëne ?

• p.rospere

Wat is backpacken?

• reiziger

Net terug uit Rajasthan.

Geslapen in budget hotels (max 400 rs, single room).

Over het algemeen schoon, kwaliteit van de matrassen verschilt.

Check de kamer voordat je h'm accepteert en test ook de bedden ;-)

Persoonlijk vond ik de wat kleinere familie guesthouses/hotels meer waar voor hun geld bieden dan de hotels met veel kamers.

• Nestor-F

Het schijnt een soort reizen te zijn omgeven door mystiek en onnavolgbare ervaringen. Je draagt hierbij je eigen bagage. Je hebt weinig of geen geld. De Lonely Planet is de onmisbare reisgids, moet verheerlijkt worden gelijk de bijbel. Backpacken doe je vooral in verre en goedkope landen. En thuis schrap je al je negatieve ervaringen en praat alleen over hoe mooi alles was.

Reis zelf jaarlijks, met rugzak, al tientallen jaren door vnl Azië. Spreek dus uit ervaring.

• p.rospere

Haha mooie omschrijving nestor, dus het zijn eigenlijk gewoon toeristen die niet met een koffer reizen maar met een rugzak. En allemaal achter elkaar aanhobbelen omdat ze allemaal de zelfde bijbel gebruiken.

• pakora

zou zeggen: Gooi die lonely planeet direct in het vuilnis!