Geplande stakingen Al Italia

• Marian

We gaan maandagochtend via Milaan naar Dehli. Op het 6 uur tv-journaal van 30-11-07 was een bericht over geplande stakingen bij Al Italia. Helaas heb ik het bericht maar half gehoord. Op internet kan ik niets vinden. Ook D reizen heeft nog geen info.

Heeft iemand ervaringen met stakingen bij Al Italia:

Hoe lang kan het duren voor je een vervangende vlucht krijgt?

Wordt je wel naar Italie vervoerd terwijl ze al weten dat er vanaf daar geen vluchten vertrekken?

Heb je recht op een overnachting of maaltijdbonnen?

Alvast bedankt.

Groetjes,

Marian

• Anita

Hoe lang kan iemand het nieuws niet volgen?

Of wat is de reden dat je hier boekt?

Wat is nu het probleem? de vakantie vertraagd? bang zijn op het vliegveld te slapen? bang zijn dat je zelf je eten moet betalen?

Ook op deze pagina is regelmatig gewaarschuwd (zie bericht van 6 mei 2007, 15 juli 2007, dat ik hieronder nog even herhaal)

Alitalia waarschuwt voor verstoringen vliegverkeer

Uitgegeven: 13 juli 2007 21:17

De Italiaanse luchtvaartmaatschappij Alitalia heeft vrijdag gewaarschuwd voor mogelijke verstoringen van het vliegverkeer door een 24-uursstaking van het cabinepersoneel, die voor woensdag staat gepland.

De luchtvaartmaatschappij raadt reizigers aan op de website van Alitalia te kijken of hun vlucht last ondervindt van de staking. Ze maakte niet bekend hoeveel vluchten naar verwachting worden geannuleerd.

Het cabinepersoneel en Alitalia zijn met elkaar in onderhandeling over nieuwe arbeidsovereenkomsten. Alitalia heeft het moeilijk door stakingen, goedkope concurrentie en hoge brandstofprijzen.