verblijf Mumbai

• peter

even een vraagje. ik ben van plan om in januarie een paar dagen in mumbai door te brengen. ik kom vroeg aan met de trein vanuit Jaipur. Heeft iemand ervaring met het vinden van goedkope hotels/hostels na aankomst in Mumbai of is het aan te raden toch iets van te voren te boeken?

zover heb ik niets onder de 15 euro per nacht gevonden, wat ik vergeleken met Delhi toch een beetje prijzig vind.

any suggestions?

groet,

peter

• PeeJee2007

Hoi Peter

Ben zelf al meerdere malen in Mumbai verbleven en hotels/guesthouses zijn daar stukken prijziger dan in de rest van India. dit vanwege de zeer hoge grondprijzen en het beperkte aanbod. Je bent al gauw 1000 roepies kwijt voor een beetje fatsoenlijke kamer met badkamer.

Desalniettemin is Mumbai een geweldige stad met een werelds karakter.

Colaba is de toeristenbuurt waar je in 10 minuutjes met de taxi bent, vanaf het Treinstation (victoria terminal).

Veel plezier daarzo!!! PJ

• arno en erna

Hallo, even een ander vraagje:

Hoe lang is het rijden van colaba naar het vliegveld. Wij vliegen s'morgens om 7uur terug. Hoe lang van te voren moet je op het vliegveld zijn?

• Ben

Ben zelf 8x in Mumbai geweest en voor zover ik weet zal je niet iets onder de € 15 vinden daar, het dubbele komt eerst

Goeie reis ,

Ben

• Rob

Ik denk een of anderhalf uur van Colaba naar het vliegveld overdag.

's Morgens vroeg, zonder verkeer, misschien iets korter.

Van te voren op het vliegveld zijn, twee a drie uur voor internationale vluchten?

Rob

• Rob

Mijn favoriet in Mumbai is New Haven:

http://www.xs4all.nl/~devarosa/newhavenp.htm

Ligt in Andheri, ver weg van het vreselijke Colaba.

Van te voren boeken in Mumbai kan ik zeker aaraden.

Anders kom je in een ongelooflijke struggle met de plaatselijke taxichauffeurs terecht.

Rob

• Thomas

Twee jaar geleden gezeten in een van de weinige echte budgethotels van Mumbai. Dat was hotel Lawrence. Wordt beheerd door een symphatieke gast (en een nieuwsgierige kat). Het is in Collaba; dus het oude deel van de stad. Ik was voor een kamer met twee persoonsbed toen 600 rp. kwijt. WC en douche op de gang.

Gegevens:

Hotel Lawrence. 3rd floor, 33 Roop Walk Lane, Off. K. Dubash Marg, Opp. Jehangir Art Gallery, Fort, Mumbai - 400 001. Tel : 22843618 / 56336107.

• zagor

www.budgethotelsinindia.blogspot.com

• zagor

www.budgethotelsindia.blogspot.com

• Rob S

Hotel New Bengal ligt een voetstap van Victoria station af en kun je reserveren, zie op internet. Je betaald een voorschot, maar alles is prima geregeld, en je krijgt een reserveringsnummer. Prijzen zijn wel net verhoogd naar 450 single kamer.Maar voor budget één van de beste adressen in het centrum.

Veel plezier.