reis maart

• travel

Vraagje aan ervaringsdeskundigen.

Zie door de bomen het bos niet meer. Wij ( vijftigers), hebben Rajastan en de hele westkust van india gezien in een groepsreis.Willen nu weer naar India en zoeken een mooie , niet al te dure reis voor ruim 2 weken. Het zuiden of noorden. Liefst met prive taxi en slapen in( enkele) bijzondere hotels. Welke reisorganisatie zou hieraan kunnen voldoen?

Heb er veel bekeken, maar wat is ‘wijsheid’?

• Frank

Hoi;

Waarschijnlijk weet ik wel een locale organisatie die e.e.a op de door jullie gewenste manier kan regelen.

Stuur me maar een mailtje.

• travel

Ha Frank . 2 opstakels ; jouw emailadres is afgeschermd en mijn provider heeft ons afgesloten . Heb waarschijnlijk weer email eind van de week ( hoop ik) en zal je dan mailen. Wanneer je je mail even openzet , kan ik nu reageren via deze prikbordpagina.

• Frank

Zo zal het idd beter lukken.

• travel

Ha Frank ik heb je een mail gestuurd. Is die mail aangekomen?

• Paul Broekman

Het lijkt mij niet zo moeilijk om deze keer je reis doel te maken van Madhya Pradesh, al vaker door mij genoemd als een mooie staat waarin veel te zien is zonder al te moeilijk te hoeven reizen.

Veel is ook nog in een keer te boeken via het Madhya Pradesh tourism en zij hebben een aantal bijzondere hotels zoals het Shees Mahal in Orchha en in mijn favoriete plek Pachmari enkele wel heel erg mooie oude Engelse landhuizen omgebouwd tot luxe stijlvolle hotels. ('Glen Vieuw' is er een van)

Twee weken is een korte tijd maar via internet valt dus bijna alles van te voren te boeken op de site van MPT dat spaart een hoop geld uit. Reisburo's doen niet veel meer dan dat.

Het mooie van MP is dat er luxe treinen rijden en je zo snel van de ene plek naar de andere kunt komen.

Bijzondere plekken zijn:

Agra (en omstreken!!!, de tombe van Akbar moet men zien b.v.)

Mathura

Bharatpur

Fathepur Sikri

Deeg

Sonagiri

Datia

Orchha

Kajurahoo

Bhopal (!) Wordt vaak overgeslagen maar heeft een antal erg mooie en interessante dingen. HGoed hotel met uitzicht over het meer: zie urls hieronder

Pachmari

en nog een hoop meer.

kijk op:

http://www.mptourism.com/

http://www.mptourism.com/accomm/fo.html

Bhopal: http://www.ranjitslakeview.com/

Kijk ook op Google Earth voor Orchha!!!

25°20'56.97"N

78°38'43.96"O

• Rob

Paul,

Foei toch.

De helft van de steden die je opsomt ligt in UP en Rajasthan.

Rob

http://districts.nic.in/welcome.html

• Paul Broekman

De helft is wat veel Rob, maar een paar dat klop. Ze liggen evenwel wel op de treinroute naar MP en kunnen dus mooi en makkelijk meegenomen worden!

• travel

Ha Paul

Mijn echtgenoot en ik hebben via Google Earth naar je voorstel gekeken.Waarvoor dank. Het bevalt ons wel! Nu weer een vraag. Omdat we geen idee van afstand en tijd hebben ( hoelang rijd je over een bepaald traject?) zou ik je willen vragen om aan te geven waar we moeten overnachten. Dus; welke afstand is haalbaar op een dag? We willen met een auto op ons dooie akkertje reizen en starten in Delhi waar we een hotel voor 2 dagen op het oog hebben.

Plan 2 is een vliegtuig te nemen naar Katmandu na Bhopal bezocht te hebben. Van uit welke plaats is dat mogenlijk en wat zou dat kosten? Is het eenvoudiger vanuit Katmandu naar Amsterdam terug te vliegen of raadt je aan eerst weer naar Delhi te vliegen en dan naar Amsterdam?

Of zeg je ; niet doen is te veel voor zo'n dag of 15-17.

• Paul Broekman

Ik zou zeker niet in zo'n tijdsbestek naar Kathmandu vliegen. Nepal is een land apart en moet je ook apart bezoeken.

Een auto is eigenlijk niet nodig op mijn voorgestelde traject omdat er erg goede treinverbindigen zijn.

Op sommige trajecten is een auto zelfs af te raden. B.v. het traject van Orchha naar Kajurahoo kun je beter met een toeristenbus doen die elke ochtend vanuit Jhansi vertrekt. Dit vanwege de slechte toestand van de weg. Dat voel je beduidend minder in de bus.

Eigenlijk is het hele traject in een dag met de trein te reizen, (Delhi<>Bhopal) maar ik geef vele erg interessante stops aan. Dus je kunt overnachten waar je maar wilt, tijd zat. Vandaar het comfortabele van deze voorgestelde reis.

Agra is zeker overnachtingen waard, Orchha ook (19 km vanaf het treinstation in Jhansi)

Kajurahoo is ook een overnachting waard. Het is eigenlijk een klein dorp met schitterende tempels met magnifiek beeldhouwwerk.

Bhopal ook en je bent met een taxi (jeep) in vier uur (+-) vanaf Bhopal in Pachmari. Hier is een auto wel aan te raden.

In Bhopal zeker het ‘Museum of man’ bezoeken.

Trein en hotels zijn vooraf te boeken.