as van overleden meenemen naar India / Nepal voor uitstrooing

• Floris

Hi, ik ga met een afgesloten koker met as naar India en vlieg door naar Nepal. Ik heb hier een engelstalig document bij met uitleg.

Heeft iemand hier ervaring mee; is het aan te raden nog allerlei extra te regelen via de ambassade? Is het handig alles netjes aan te geven? Of misschien beter net te doen alsof ik weinig bijzonders in mijn tas heb ter voorkoming van allerlei bureaucratie?

Alvast bedankt voor alle tips / reacties,

Floris.

• Rob

Floris,

Ik zou het gewoon in mijn handbagage meenemen zonder er melding van te maken, maar gezien de strenge regels tegenwoordig wat wel of niet mee mag in je handbagage zou ik dat eerst even zeer goed en nog eens checken.

Die regels heb ik zo gauw niet bij de hand, maar die kun je zelf wel opzoeken.

Persoonlijk heb ik hier geen ervaring mee, maar ik zou het nooit, maar dan ook nooit uit handen geven (ruimtebagage) of enig risico willen lopen.

Het bewaren van de as van een overledene in een urn en het uitstrooien er van (ergens in Nepal, mijn interpreatatie) is voor mij iets dusdanig persoonlijks, dat niemand anders dan direct betrokkenen daar iets mee te maken heeft.

Rob

• peet

rob is een wijs man

• R.Sewraj

Wat voor papieren heb je nodig om de as mee te nemen naar india. please als iemand het weet geef het me aub door.

Lotus56@hotmail.com

R.Sewraj