Al ITALIA

• R

Zoals reeds geschreven reizen wij volgend jaar naar India (Delhi). Wij hebben eerst gedacht om met de KLM te reizen vooral omdat 2 kinderen van 3 en 4 jaar met ons meereizen maar de ticketprijs is € 806 pp (aan de dure kant). Voor de kinderen krijg je geen korting.

Hedenochtend hoorde ik dat de ticketprijs van Al ITALIA € 620 p.p is en je kan voor de kinderen tussen 2-11 jaar een korting krijgen. Wij hebben nog nooit met Al Italia gevlogen.

Wie heeft er ervaring mee met:

- waar je het op z'n best vliegticket kan kopen (goed service);

- vliegt AL ITALIA op tijd of moet je veel geduld hebben,

- sevice aan boord en

- hoe breed zijn de stoelen vergeleken met KLM (ik ben wat aan de dikke kant en neemt wat meer ruimte; lees de berichten over Air France met betrekking tot dikke mensen).

Bijvoorbaat hartelijk dank voor uw medewerking

met vriendelijie groet,

R

• erik

http://www.reviewcentre.com/reviews80320.html

leesvoer. Ik heb de eerste twee gelezen en dat was niet best.

• Nienke

Nou, dat klinkt niet bijzonder goed. WIj vliegen over 2,5 week ook met Alitalia… kan er daarna meer over vertellen….

• pakora

het best kun je de vlucht boeken via www.agstravel.nl

Zeer behulpzaam bureau, athans dat is steeds mijn ervaring.

Zij hebben vaak de goedkoopste vluchten.

Zelf ben ik ook met alitalia gevlogen. Mijn ervaringen tja. Ik weet niet of het veel goeds zal doen als ik die hier schrijf. Mijn eerdere vlucht 3/4 jaar geleden was overigens wel vlekkeloos gelopen. Afgelopen keer ben ik zoveel heen en terug niet met hun gevlogen alhoewel ik wel een ticket van hen had. Ik heb hier na het schrijven van een brief een schadevergoeding voor gekregen. Dus ik ben nu tevreden. Wat belangrijk is als je met hen vliegt is dat je echt 3 uur van tevoren gaat inchecken. Dan lijkt het dat je veel problemen kunt voorkomen, dus echt niet 2 en een half of twee uur van tevoren aankomen, Zeker niet vanuit india.

Dit is ook maar mijn slechte ervaring van één keer. Maar wel zowel heen als terug.

Zelf zou ik toch nog wel een keer met alitalia boeken, als ik nu weer zou gaan.

En wat wel fijn is dat er 30 kilo bagage mee mag met hen.

• Sundri

Ik heb de afgelopen keer in mei heen en juli terug met Alitalia gevlogen. Het toestel was niet zo heel groot en dus hoefde ik in Delhi niet lang op m'n bagage te wachten (met BA kan dat soms wel een uur duren). Ik vond de zitruimte ruim in vergelijking met andere maatschappijen (o.a. BA, Air India). Het eten was goed.

Ik heb geboekt via de website van Alitalia en dat verliep probleemloos. De terugvlucht bleek geannuleerd. De meeste reizigers waren daar via hun reisagent van op de hoogte gesteld, maar ik niet en dat had Alitalia moeten verzorgen. Alitalia had wel mijn mobiele telefoonnummer. En het was al weken van tevoren bekend, dat die vlucht niet doorging. (Herbevestigen van de vlucht hoeft niet).

Maar niet getreurd. Er kwam een beperkt aantal reizigers op het vliegveld in Delhi en allen werden probleemloos overgeboekt. (B.v.) een Duits stel vloog toen met Lufthansa en ik met KLM. Voor mij was dat zelfs een mazzeltje, want nu vloog ik rechtstreeks in plaats van via Milaan en daardoor was ik zelfs 4 uur eerder in Amsterdam.

Voor mij was vliegen met Alitalia per saldo een goede ervaring.

• Sundri

Nog even een aanvulling: Alitalia vloog ook keurig op tijd.

• Jacob

Dit zijn de gevonden resultaten gesorteerd op prijs (Tarief 1 tot 5 van 7 tarieven)

Swiss International Air Lines 460,00 EUR + 95,88 EUR taks = 555,88 EUR

Kinderen 460,00 EUR + 95,88 EUR taks = 555,88 EUR

Van Naar Vluchtnr. Vertrek Aankomst

Brussel Zurich LX 771 01/06 07:35 08:45

Zurich Delhi, nd LX 146 01/06 12:30 23:25

Brussel Zurich LX 787 01/06 10:00 11:15

Zurich Delhi, nd LX 146 01/06 12:30 23:25

Delhi, nd Zurich LX 147 21/06 01:20 06:20

Zurich Brussel LX 786 21/06 07:20 08:35

Delhi, nd Zurich LX 147 21/06 01:20 06:20

Zurich Brussel LX 778 21/06 09:10 10:25

Kijk ook even voor de tarieven van deze maatschapij vanaf Amsterdan.

Ik heb het gevonden op de zoekmachine van www.connections.be zoeken op Swissair.

Wij vliegen op 5 december met Swiss air een dochter van Lufthansa.

Ondanks de overstap een korte reistijd.

SUK6

Jacob

• morgaine

ik ben met alitalia naar ghana gevlogen en dat was niet zo'n hele fijne ervaring. vlucht gecancelled en ergens ver buiten milaan in een hotel in the midle of nowhere gezet. dit was trouwens alleen voorbehouden aan eu passagiers, de afrikanen moesten in eerste instantie maar op het vliegveld overnachten. blijkbaar hebben zij, natuurlijk terecht, zoveel stennis gemaakt dat die zo'n 5 uur later nog net op tijd voor het diner ook arriveerden.

dit blijken ze dus vaker te doen als de vluchten niet volgeboekt zijn. dan cancellen ze dus een vlucht en voegen ze deze twee of soms zelfs drie vluchten samen. ik heb een jaar met ze gecorrespondeerd over een schadevergoeding maar die kreeg ik niet omdat ik een boardingpas miste die alitalia zelf ingenomen had de volgende dag toen ik opnieuw moest inchecken.

op zich kan er bij iedere maatschappij een vlucht gecancelled worden, maar de service vond ik echt slecht. ze deden echt alsof het je eigen probleem was en niet hun probleem. de reden waarom ik niet nog een keer met alitalia wil vliegen is echter nog meer dat er geruchten zijn dat alitalia bijna failliet gaat.

• Ineke

Hallo,

Wij vliegen al 10 jaar naar India met eindbestemming Goa. Diverse maatschappijnen geprobeerd. Dit jaar voor het eerst met Finn Air. Amsterdam, Helsinki, Delhi. In Delhi zijn we enkele dagen gebleven en ter plaatse de tickedt Goa geboekt. Voor de ticket naar Delhi betaalden we € 560,00 (half jaar ticket).

Goed maatschappij, ruime stoelen (achterin het vliegtuig iets minder ruim), verzorging goed.

Groetjes, Ineke

• Nestor-F

En wat zijn je ervaringen met Al Italia?