Taj Mahal

  • R

    Wij willen in 1 dag van Delhi de Taj Mahal, Mathura (krisna mandir) bezoeken en s-avonds terug zijn in Delhi.

    Volgens de kaarten is de afstand tussen Delhi naar Agra ongeveer 225 km.

    Als wij s-morgens om 5 uur van Delhi vertrekken denken wij om 9.00 uur bij de Taj Mahal te zijn.

    Is dit te doen. Hoe zijn de wegen van Delhi naar de Taj Mahal en terug.

    Wie heeft er ervaring mee.

    Bijvoorbat hartelijk dank voor uw medewerking,

    Met vriendelijke groet,

    R

  • erik

    De weg naar Agra is een lange mooi geasfalteerde 4-baans weg (met hier en daar een oude vertrouwde koe). 4 Uur is krap, uurtje erbij lijkt me realistischer, al was het maar omdat je vanaf de stadsgrens nog lang niet bij de Taj bent. Moet je naar een speciale parkeerplaats, dan met een electrische bus. Je zit midden in de ochtendspits (hoewel, het is er eigenlijk alitjd druk) dus je rijdt niet zomaar eventjes door Agra heen.

    Maar ach, als je een eigen autootje hebt zit er geen tijdsdruk op dus het lukt allemaal best.

    En vergeet de tome van Akbar niet. Daar kom je toch langs. Mooi gebouw, hele tamme langur apen!

    Ik ben benieuwd hoe schoon hij wordt:

    Schoonheidsmasker voor Taj Mahal

    AGRA - Het ultieme liefdesmonument, de Taj Mahal in de Indiase stad Agra, krijgt een schoonheidsmasker. Het vervuilde 17e eeuwse mausoleum van marmer wordt bedekt met een laag van een mengsel dat Indiase vrouwen gebruiken voor een gezichtskuur.

    Deskundigen verwachten dat de brij van aarde, granen, melk en kalk het vergeelde marmer zijn witte glans teruggeeft. Zes jaar geleden zouden bij een test op de Taj Mahal al goede resultaten zijn geboekt, meldde het Japanse persbureau Kyodo maandag.

    Het koepelvormige grafmonument met vier minaretten werd gebouwd in opdracht van de vorst Shah Jahan. De ontroostbare weduwnaar wilde zijn liefde voor zijn overleden echtgenote Mumtaz Mahal vereeuwigen. De Taj Mahal geldt als een van de nieuwe Zeven Wereldwonderen en is een uiterst populaire toeristische attractie.

  • Tony

    Waarom niet met de Shabatdi Express. Deze trein staat in 2 uur van Delhi in Agra. ‘s-Morgens heen ’s-avonds terug.

    Tony

  • R

    Bedankt voor je optie maar wij hebben gekozen voor de auto omdat wij onderweg Mathura (Krisna tempel) willen aandoen en niet gebonden willen zijn aan vertrektijden. Ook hebben wij ons laten vertellen dat je van te voren moet boeken om met de trein mee te kunnen reizen.

    Wij hebben een heel strak schema voor Delhi en omgeving.

    Dag 1 Hebben wij gereserveerd voor Delhi (markten etc.)

    Dag 2 Tajmahal en Mathura

    Dag 3 Bezienswaardigheden in Delhi o.a Rajgat, Lotus tempel, Birla mandir, India Gate etc.

    Dag 4 vertrek naar Punjab voor een huwelijksfeest.

    vr.gr.

    R

  • Gabrielle

    Hallo R,

    Je schema voor de TajMahal lijkt me erg optimistisch, heen en terug. Wij hebben er een maand geleden vanaf de stadsgrens zes uur over gedaan, en krap een halfuurtje gestopt om wat te eten!

    Bezienswaardigheden in Delhi: moet te doen zijn op 1 dag, wel ambitieus, maar als je vroeg op pad gaat moet het te doen zijn.

    Ik wens je veel succes!