bruiloft in India

  • C

    Hoi allemaal,

    We hebben een uitnodiging voor een bruiloft in india gekregen via familie. Lijkt me hartstikke leuk, maar eigenlijk weten we niet precies wat dit allemaal inhoudt. Vandaar dit berichtje!

    Ik weet wel dat zij katholiek zijn (komen uit goa), maar dat ook het hindoeisme bij hen een rol speelt. De bruiloft zal 5 dagen gaan duren.

    Weet iemand wat we kunnen verwachten? Het is nu nog niet duidelijk of we ook daadwerkelijk gaan, maar willen wel graag informatie hierover!

    Alvast bedankt.

  • Khan

    Wat je kunt verwachten is een hoop drukte, rondhollende neefjes en nichtjes, roddelende tantes, ooms die grappen en grollen gaan maken, en ernstig gebrek aan slaap.

    Bij een RK huwelijk gok ik dat je een kerkdienst van zo'n drie uur te verwerken krijgt.

  • C

    Hoi, bedankt voor je antwoord! Heb nog wat navraag bij familie gedaan, blijkt dat 2e dag de echte plechtigheid is. En op de 1e dag komen buren op bezoek.

    Verder weet ik nog niets. Klinkt wel gezellig en mij lijkt het gewoon een hele ervaring om zoiets van dichtbij mee te kunnen maken! alleen drie uur kerkdienst…

    Het is nog steeds niet zeker of we gaan, maar ik heb er iig erg veel zin in!

    Groetjes