transit visum india new delhi

• sandra en tim

Wij kan ons adviseren?

We vliegen eind oct. via new delhi naar katmandu-nepal.

omdat we 14 uur moeten wachten, willen we graag in New delhi even de luchthaven af om in een hotel te verblijven.

volgens de info op de embassade side van india, zou het mogenlijk moeten zijn met een TRANSIT visum (a 12 euro) om de luchthaven af te gaan.

maar als ik de visumdientst bel voor info, zeggen ze dat dit niet mogenlijk is en ik perse een toeristvisum (a 50 euro) moet hebben.

heef iemand hier misschien ervaring mee?

We willen eigenlijk gaan vd transit visa, maar dan moeten we natuurlijk wel zeker weten dat we geen problemen krijgen op de luchthaven in new delhi.

alvast reuze bedankt voor jullie tips!

groeten, tim en sandra.

• Marieke

Als ik jullie was, dan zou ik eerder op de ambassade vertrouwen dan op de visumdienst. Die visumdienst is gewoon een commerciele organisatie (je betaalt 27,50 bemiddelingskosten!). Ik las op de site van de visumdienst ook dat je als toerist altijd je ticket of boekingsbevestiging moet laten zien voor een toeristenvisum en dat klopt ook niet, heb ik nooit hoeven laten zien. Op het visumformulier van de ambassade dat je kan downloaden staat ook gewoon de mogelijkheid van een transit visa. Dit formulier is precies hetzelfde als het formuliertje dat je ter plekke op de ambassade kan invullen en moet inleveren met je paspoort en pasfoto's en in het geval van een transit visa ook een kopie van je ticket.

Succes en alvast een goede reis!

• herna

Ik heb zelf deze vraag ook gesteld in mei dit jaar. De antwoorden waren erg varierend van niet tot misschien tot ja een transit visa. Mijn vraag was voor iemand die op het vliegveld zou blijven.

Je kunt overwegen om op het vliegveld te blijven. 14 uur zit er tussen de vlucht in theorie! Als je vertraging hebt wordt het weer een ander verhaal.

Op het vliegveld in Delhi zijn retiring rooms, je kunt ook je baggage opbergen.

Met welke maatschappij vliegen jullie naar Kathmandu? Ik wil dezelfde route doen en zoek nog naar een ticket van Delhi naar Kathmandu.

Succes en veel plezier in Nepal.

Herna

• sandra

bedankt voor jullie reacties!

We gaan gewoon de aanvraag doen voor de transit visa. we gaan er gewoon uit dat het goed komt, en anders pech, goed boek mee, dan komen we die nacht op delhi aiport ook wel door!

herna, betreft je vraag vd vlucht naar ktm:

wij vliegen met jet airways van delhi naar katmandu. kosten retour: 265 euro (pp, Incl. tax) per ticket.

Wij hebben eea uitgezocht en deze optie brussel-delhi-katmandu, retour was het goedkoopst in de periode dat wij vliegen. dus wel 14 u wachten op op delhi.

anders adam-londen-bahran-katmandu ben je al gauw 1100 euro kwijt per ticket.

(en de totaal duur vd reis is misschien 3 a 4 uurtjes korter)

succes en jij ook heel veel plezier in nepal!

al eerder geweest daar? wij vorig jaar, en wij vonden het echt super.echt een heel bijzonder land.

groetjes, sandra.

• herna

Hi Sandra,

Bedankt voor de informatie.

Ik ben veel in Nepal, in 2005 en 2006 6 maanden ! Laatste keer vanaf Madrid gevlogen (ik woon in Spanje), met Qatar Airways. Super verbinding, korte tussenstop,etc.

Toevallig staat op de nepal pagina prikbord vandaag de zelfde vraag over een transit visa. Ook daar zijn de antwoorden verschillend.

heel veel plezier in Nepal.

Groetjes Herna

• R Brenard

Hoi

Ik ben net hetzelfde als jullie van plan, namelijk naar Delhi gaan, even uit de luchthaven gaan en 's ochtends doorvliegen naar Kathmandu. Kunnen jullie me zeggen of jullie transitvisum voldoende was om de luchthaven te verlaten?

Kan dat visum tweemaal gebruikt worden (zowel bij heen- als terugreis)?

Groetjes

Renaat

• tim en sandra

Hoi Renaat,

wij hadden idd een transitvisum.

wij zijn alleen op de heenweg de luchthaven van delhi afgegaan om de volgende dag weer door te vliegen naar kathmandu.

op de terugweg hebben we ervoor gekozen om op delhi te wachten (wij moesten 11 uur wachten). dit zouden we echter nooit meer doen.

niet het leukste vliegveld om 11 uur te wachten en het was bij ons echt een gaos. heel die transit verliep voor geen meter.

achteraf hadden we ook op de terugweg gewoon beter van de luchthaven af kunnen gaan.

in de transitvisum die wij hadden , stond dat het een ‘'double entry’' , was, dus volgens mij kun je met 1 transitvisum gewoon 2x de luchthaven af. misschien wel voor de zekerheid even navragen bij de ambassade in den haag.

goeie reis en heel veel plezier in nepal!

ben je dr al ns geweest? we hebben nog wel wat tips anders.. we hebben daar voor langer tijd gezeten.

echt een superland met hele bijzondere lieve mensen

groetjes, sandra

• Mireille

Wie kan ons adviseren?

We vliegen begin november via delhi naar nepal.

We hoeven maar 5 uur te wachten en willen op het vliegveld blijven, moeten we dan even goed een transit visum hebben?

Of kunnen we ter plekke op het vliegveld iets regelen, daar we toch niet van het vliegveld af gaan?

alvast bedankt voor je reactie

Mireille

• Ines

Hallo!

Wij zijn ook van plan om bij onze overstap even Delhi te bezoeken. Blij te horen dat een transitvisum volstaat!

We hebben onze Nepalreis geboekt via Outsight, dus onze trekkings liggen al vast, maar we zullen wel enkele dagen doorbrengen in Kathmandu (en de andere koningssteden en de vallei errond), één dag in Pokhara en twee dagen in Chitwan national Park.

Als jullie nog leuke tips hebben van zaken die de moeite zijn in deze gebieden, laten jullie dan iets weten aub? Ook de minder toeristische plekjes spreken ons enorm aan!

Alvast bedankt!

Groetjes, Ines

• Arjen

Hoi Ines,

Let wel op dat je reageert in een topic dat al best oud is (eerste bericht in 2007) dus of deze informatie nog actueel is? Ik zou er niet op gokken!