ik wil een ashram gaan doen
om tot mezelf te komen en onderzoeken wat ik wil in dit verdere leven
heeft iemand hier ervaring mee nisschien zou diegene mij van advies kunnen dienen
alvast bedankt groetjes nico
Nico,
Gebruik de zoekfunctie op deze site maar eens en doe hetzelfde op www.lonelyplanet.com
Zo vind je erg veel info.
Wees erg voorzichtig in deze sector, veruit de meeste ashrams zijn commerciele touristtraps en hebben veel meer aandacht voor je bankrekening dan voor je ziel. (geen discussie svp, ik zeg bewust niet alle). Houd er rekening mee dat je op een keiharde, uitgekookte en zeer geslepen wijze wordt geplukt en misbruikt.
Zorg voordat je gaat voor een gezonde portie achterdocht en veel eelt op je ziel. Ben je geen willig slachtoffer dat te plukken valt, sta je in no-time weer op straat.
Persoonlijk denk dat als je een maand of 2 met openbaar vervoer door India reist je op een veel aangenamer wijze tot jezelf komt. Of………… ga eens een maandje lopen in Nepal….heerlijk! Dit werkt prima voor mij, dus misschien ook wel voor jou.
Goeie reis,
Ben
Ben zei:
Persoonlijk denk dat als je een maand of 2 met openbaar vervoer door India reist je op een veel aangenamer wijze tot jezelf komt. Of………… ga eens een maandje lopen in Nepal….heerlijk! Dit werkt prima voor mij, dus misschien ook wel voor jou.
en Paul ook.
Daar ben ik het denk ik wel mee eens, je komt heel sterk tot jezelf en ook weet je beter wat je wel wilt en niet wilt in het leven. Zelf denk ik dat je in een maatschappij beter is, dit omdat je daarna ook terug de maatschappij in gaat. Ook is het zo als je in je eentje reist (daar heb ik alleen ervaring mee, dus kan het alleen zo zeggen) je goed leert je grenzen aan te geven. En ook heb ik het gevoel dat je je intuitie meer leert te begrijpen en dat het groeit, omdat je veel op je intuitie bent aangewezen.
Wat ook wel in India wordt gezegd is dat het in jezelf zit, niet zozeer in dit land of dat land.
Inderdaad ben voorzichtig met ashrams etc, vooral als je wat labiel bent of zoekende bent.
Veel succes met het vinden van je weg
Nico,
Zelf heb ik geen ervaring met ashrams in India.
Wie mij door de jaren altijd aangesproken heeft is Bhagwan Shree Rajneesh / Osho. Nooit zijn ashram in Puna bezocht, wel in het verleden allerlei meditatietechnieken uitgeprobeerd. Een heel bijzondere ervaring, heel moeilijk uit te leggen. En veel boeken van en over hem gelezen, ik heb een hele kast vol.
Als je je wat aan het orienteren bent is de Ashramgids voor India van Willemijn Bessem misschien aardig om te lezen. Schijnt moeilijk of niet meer verkrijgbaar te zijn in de boekwinkel. Misschien tweedehands, anders heeft ze zelf nog wel wat exemplaren.
Rob
Doet mij er aan herinneren dat ik mijn boekenpagina ook hoognodig weer eens moet bijwerken.
http://www.xs4all.nl/~devarosa/literatuur/literatuur.htm
Spiritualiteit en geld gaan niet met elkaar samen voor mijn optiek
Maar zoals met guru's etc, de honing komt niet naar de bij maar de bij naar de honing. Alsde tijd rijpt is eettc etcc etccc.
En zo schijnt ieder de Guru te krijgen die hij/zij verdient
Belangrijk ook te beseffen is dat je guru ook al in je zit, als je goed luistert van binnen zul je het weten. Daarvoor hoef je niet naar welke ashram te gaan
Dat ik dit zeg is alleen om te waarschuwen dat je goed oplet waar je gaat vooral als zoekende en zeker als wandelende portomonnee met het hart onder de arm.
Zou ook aanraden als je het echt wilt gewoon te gaan kijken en te luisteren naar je hart of het goed voelt of niet
Verder kan ik nog wel uitwijden over allerlei verhalen en dergelijke maar wil je liever ook niet beinvloeden, omdat het je eigen leerschool is. Veel succes en plezier
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?