Rajasthan taster

  • Erik de Ruijter

    Hoi hoi,

    ​Voor de afwisseling willen we een voor ons nieuw gebied bezoeken: Rajasthan. We houden van natuur, paleizen, tempels. We hebben 3 nachten tussen Agra en binnenlandse-vlucht-terug-naar-Mumbai.

    ​1 of 2 nachten Jaipur (trein vanuit Agra)? En dan daarna Jodhpur of Udaipur voor de resterende 1 of 2 nachten? Wat geeft meeste variatie?

    Dank,

    ​-Erik + Sandya

  • KeesS

    Hallo Erik. De vraag is vanwaar vertrekt je vlucht naar Mumbai?

  • Erik de Ruijter

    KeesS

    Hallo Erik. De vraag is vanwaar vertrekt je vlucht naar Mumbai?

    Hoi Kees,

    ​Nog vrij te bepalen: Jaipur, Jodhpur of Udaipur. Dus dat zal afhangen van welke stad we uiteindelijk voor de laatste dag kiezen.

    ​Een tip die we al kregen is gewoon alledrie nachten Jaipur maar dan wel een volle dag chauffeur nemen die ons Pushkar showt met misschien nog stukje Ajmer. Maar de meren van Udaipur lijken toch wel een klasse beter/mooier dan Pushkar/Ajmer/Jaipur? Tips welkom…

    Dank,

    E+S

  • KeesS

    Dag Erik, tja, tja gewetensvraag. Ik zou gezien de afstand in ieder geval Jodhpur schrappen. Uitgaande van 3 nachten (is 2 dagen) denk ik het volgende. Jaipur is druk maar heeft een schitterrend Amber en Tiger Fort en een City Palace. En vergeet de Galta Tempel (apentempel) niet. Het City Palace ligt in de pink binnenstad dus dat pik je ook gelijk mee.

    Met de auto vanaf Jaipur naar Pushkar is ca. 2 1/2 / 3 uur. Op en neer ben je al 6 uur kwijt. Hangt er ook vanaf waar je in Jaipur verblijft. In Pushkar ga je het best te voet, een gedeelte is overigens ook afgesloten voor auto's. Buiten het meer, de Brahma Tempel is er nog de Savriti tempel (met kabelbaan) met boven een schitterend uitzicht. Daarnaast kent Pushkar een heleboel tempels. Wij komen al jaren in Pushkar en dat bevalt ons prima.  Ajmer ken ik alleen van doorkomst. Vanaf Pushkar ben je in ca 5/6 uur met de auto in Udaipur. Udaipur blijft een schitterende stad met een zeer fraai City Palace, de Jagat Temple en mooie plekken om te dineren. Maar voor 2 dagen wel een hoop reisuren, teveel naar mijn smaak. daarbij komt dat ik weiger om in het donker te reizen. Kun je op de een of andere manier direct in Udaipur komen zou ik daar voor kiezen. Of anders in Jaipur blijven en daar rond toeren.

  • Erik de Ruijter

    Okay, dan wordt het zeker alle 3 nachten Jaipur. Of we dan nog die dagtip naar Pushkar doen moeten we korter voor de reis of zelfs tijdens de reis besluiten. Keuzes keuzes ;-(

    Tnx,

    ​-Erik + Sandya

  • Tecocraft

    Tecocraft Ltd has been empowering for creating custom software applications and solutions for customers willing to grow their business and want to provide a great user experience to end-users.Mobile App Development Company In UK