Mooi, hopelijk dat je er uiteindelijk door gaat komen. Is sowieso nodig, of je nu vervolgens via irctc boekt of alsnog een 2e account van bijvoorbeeld cleartrip nodig hebt.
Over dat laatste: Seat61 statement dat “IRCTC eindelijk, eindelijk zelf Mastercard en Visa aankan” geldt misschien voor Britten maar vanuit NL krijg ik het, net als januari jl, totaal niet aan de praat. Ik heb ICS creditcards (Mastercard én Visa) en kom voor beiden, bij een dummybooking die ik dan een dag later weer wilde annuleren, exact even ver als in januari: ofwel (Citibank en Axis) intikken van het ‘Securecode’ wachtwoord op een ICS pop-up scherm waarna de ICS site (vergelijkbaar met hoe iDeal werkt) weer terugstuurt naar IRCTC. Maar IRCTC meldt keihard dat de transaction failed is, het aloude probleem veroorzaakt door hun gammele credit card gateways ben ik bang.
Ofwel, met de nieuwe methode ‘international cards’ (Atom Bank) een totaal chaotisch scherm, echt van een junior programmeur ergens in de bergen van de Himalaya, waar je met valide creditcardgegevens niet doorheen komt omdat ie om een mobiel nummer blijft zeuren.
Dus ik ben vooralsnog gedwongen de Amex kaart aan te houden alleen voor de Indiase treintickets :-( Maar hoor graag betere ervaringen van anderen…
Tnx,
-Erik & Sandya]