Betrouwbaarheid orthodontie in India

  • Olga

    Ik ga misschien ergens in het komend jaar een beugel nemen in India, waarschijnlijk in Bangalore, als het zo ver komt. Heeft iemand ervaring met het laten zetten en dragen van een beugel in India of ken je iemand die er meer over weet? Tot in hoeverre zijn er verschillen met Nederland op dit gebied? Hier moet je dacht ik zo'n 10 jaar studeren voordat je het beroep kan uitoefenen (eerst de opleiding tot tandarts en daarna 1 voor orthodontie), maar hoe het in India zit, weet ik niet.

  • Erik de Ruijter

    Hoi Olga,

    Als je een praktijk neemt gekoppeld aan een groot ziekenhuis, zoals Apollo Hospitals, zit het wel goed. Dus niet de dorpstandarts die op de stoep zijn werk doet en wiens toolbox meer op een timmermanskist lijkt dan op een medisch verantwoord gebeuren ;-)

    Zelfde opleidingseisen als in het Westen en naar lokale maatstaven goede hygiëne; er is niet voor niets zowel veel ‘medisch toerisme’ (ook van Westerlingen of Singaporezen/Japanners) naar India als ook een grote ‘brain drain’ van in India opgeleide medici die voor het grote geld in het Westen gaan, en daar met hun papieren aan de bak kunnen.

    Sukses,

    -Erik> & Sandya]

  • Olga

    Dank voor deze informatie!