Iemand al ervaring met het e visum?

  • Erik de Ruijter

    Nee hoor, sorry voor de verwarring. De e-visum aanvraag ging goed, de enige hindernis was het zodanig krijgen van de zelfgemaakte foto dat de uploadsoftware hem goedkeurde. Hij meldt namelijk nooit wát er precies mis, alleen maar okay of niet-okay.

    Sukses,

    -Erik> & Sandya]

  • KeesS

    Om een goede foto te krijgen heb ik er een met precies de goede maten laten maken bij de fotograaf. En deze digitaal naar mijn emailadres laten zenden. Was 5 euro extra. Deze opgeslagen op mijn harde schijf en daarna in het aanvraagformulier gezet. Ging perfect, geen probleem. Net zoals het hele proces betreffende het aanvragen van het e visum: loopt goed en wordt snel afgewikkeld.

  • Erik de Ruijter

    Okay, nog een tip:

    De printout met ‘granted’ die je moet tonen bij check-in en Immigration kun je beter bewaren. (Ik had ‘m nog wel in de webmail). In sommige staten eist politie van de hotels dat ze ook een nummer dat hierop staat, en blijkbaar niet via het visumnummer in je paspoort of via paspoortnummer zelf te vinden is (lang leve de briljante Indiase bureaucratie en ICT :-) kunnen verstrekken. Gelukkig maakte m’n Telangana hotel er geen punt van en anders had ik het via de webmail kunnen halen…

    Groeten uit de 42' van Hyderabad (maar Golkonda Fort is de moeite waard, voorin ochtend of einde middag natuurlijk…)

    -Erik> & Sandya]

     

  • Marss

    Klopt het dat het e-visum maar 1 maand geldig is?

  • KeesS

    Ja. 30 dagen. single entry. En je kunt het maximaal 30 dagen (plus 4) van te voren aanvragen. Op zich loopt de aanvraag procedure goed en vrij snel was mijn ervaring.

  • willem

    Klopt het dat je in Rotterdam geen visum meer kan aanvragen / ophalen ?

  • KeesS

    Nee hoor volgens mij klopt dat niet.VFS zit ook in Rotterdam bij het station.

  • willem

    Ja dat zal nog wel koppen maar ik zie nergens de optie meer om hem in Rotterdam op te halen.

  • KeesS

    Willem, heb je hier wat aan?

    http://www.vfsglobal.com/india/netherlands/

    > how to apply

    =14px> For more information on the location of our application centres please click here=14px.Indian Visa and Consular Application CentreStationsplein 45,Unit A3.003,3001 GB Rotterdam ,NetherlandsSubmission times:Monday to Friday 9:00 – 15:30. Passport/document collection times: Monday to Friday 14:00 – 15:30

  • willem

    Ja bedankt , ik wil het liever van te voren regelen dan dat ik bij aankomst in een lange rij moet wachten voor dat Evisum na een lange vlucht middden in de nacht , of valt die rij en wachttijden over het algemeen wel mee , ik ga voor 3 weken en kom aan en vertrek van Mumbai