met kind van 11 naar india

  • anita

    Beste mensen

    Juli 2015 wil ik naar india reizen met mijn man en zoon van 11 jaar.

    Sinds mijn zoon een jaar of 2 was had ik een wens om naar india gaan , maar de leeftijd van mijn zoon hield mij tegen, omdat ik hem nog te klein vond.

    Ieder kind is anders, zijn er nog meer mensen die ervaringen hebben om met kinderen naar india tereizen, rond 11 jaar.

    Mijn zoon is wel verre reizen gewend , vliegen is geen probleem.

    ik zal mij zeker goed voorbereiden, qua hygiëne.

    groeten

  • Ton

    Meerdere malen met dochter door India gereisd op resp. 4, 9 en 15 jaar. Geen enkel probleem. Denk wel hoe je wilt reizen: verplaatsingen met bus en trein kosten veel tijd. Denk al gauw aan busreizen van 5 uur en meer. Pas ook het tempo aan aan ritme van het kind. Niet de ene dag aankomen en de volgende dag alweer verder. Eten is geen enkel probleem. Frites staat vrijwel overal op de menukaart en daarnaast kent de Indiase keuken heerlijke snacks. bv samosa's. Beetje uitkijken met de keuze van hotels, er is een breed scala aan moeglijkheden, ga alleen niet in het (aller)laagste segment zitten. Rond 1500 rs heb je een prima kamer, vaak met ac en incl ontbijt.

    Stel je vragen verder maar

    ton

  • Anita

    Beste ton , bedankt voor je reactie.

    Dit is de route die wij willen volgen.

    Is het tedoen denk je?

    01. Amsterdam - Mumbai

    02. Mumbai Aankomst

    03. Mumbai stadstour

    04. Vlucht Mumbai - Delhi

    05. Delhi stadstour

    06. Delhi - Jaipur

    07. Jaipur - Amber

    08. Jaipur - Fatehpur Sikri - Agra

    09. Agra

    10. Agra - Mathura - Delhi

    11. Delhi - Haridwar

    12. Rishikesh

    13. Rishikesh - Delhi

    14. Delhi

    15. Delhi - Amsterdam

  • Khan

    Zelfs voor een volwassene lijkt me dit een ambitieus schema.

  • Ramrod

    Delhi - Haridwar zelf dit jaar gedaan , prima te doen met de trein , soort luxe intercity trein uurtje of 5 was het dacht ik , water en eten worden aan boord verstrekt , prima stoelen en ruimte

  • Ton

    Inderdaad een pittig programma. Maar het is te doen. Ik tel zeven verschillende plaatsen waar (in 14/15 dagen overnacht wordt. Doen wij ook wel, maar het is stevig doorwerken, zeker met een kind erbij. Het nemen van stadstours is prima, je ziet zeer veel in korte tijd. Vaak zijn die programma's overladen en ben je overal maar een half uur of zo. Daarna is het hup in de bus en verder. In Poona hadden zo ooit 20 “attracties” te bezoeken in een dagexcursie.

    Verder is denk ik van belang hoe jullie reizen. Als je met openbaar vervoer reist, dan is dag 8 en 10 zwaar. Je moet dan je reis onderbreken, kijken wat je met je bagage doet etc. Hier zou ik een taxi overwegen. Vinden van openbaar vervoer is geen probleem. In jullie route zijn er frequent bussen en treinen. Je kunt tegenwoordig al vooraf boeken via bv Cleartrip. Als je nog geen vlucht geboekt hebt, is het te overwegen om rechtstreeks op Delhi te vliegen en vandaar je programma te doen (en Mumbai laten zitten) Je schept dan wat meer ruimte.

    Enkele voorbeelden van onze routes (in 15 dagen) die wij gedaan hebben:

    Delhi - Agra (incl Faktepur)Jaipur (incl Amber)Ajmer (incl Pushkar) Jodhpur - Bikaner - delhi

    andere reis

    Delhi - Agra - Bharatpur - Jaipur - Ajmer - Jodhpur - Delhi

  • Ton

    Een andere overweging zou het tijdstip van reizen kunnen zijn. In juli is de regentijd op zijn hevigst. Ik neem aan dat je vastzit aan de schoolvakanties. Rajasthan is wat droger, bij uitstap naar Rishikesh kan het flink spoken in juli

    Kijk maar eens op onderstaande link en de neerslag in Mumbai

    http://users.skynet.be/link2/htm/chart.html

    groet

    ton

  • KeesS

    Ben het geheel eens met Khan. Ik zou de door jou geplande route eens uittekenen op een kaart van India. Persoonlijk zou ik (in deze situatie) Mumbai laten vallen en me richten op Delhi. Delhi>Bikaner/Deshnok(rattentempel)>Mandawa/Nawalgarh>Jaipur>Agra>Mathura>Delhi. En dit alles per auto. Als je een chauffeur nodig hebt weet ik nog wel een adres.

  • Khan

    Inderdaad, als je Mumbai links laat liggen geeft al direct meer rust en ruimte om rust te nemen. Ben je ook af van die binnenlandse vlucht met voortransport, natransport en wachten.

    Onderschat het reizen binnen India steden niet. Heb twee jaar geleden in Hyderabad weer de ervaring gehad dat je over een rit van 4 kilometer overdag gemakkelijk een half uur kan doen. Aan Mumbai bewaar ik wat betere herinneringen, maar dat is ook al weer 10 jaar geleden.

  • Anita

    Ik ben vergeten temelden dat ik vervoer niet zelf hoef te regelen dat doet een reisburo in nederland voor ons.

    Ik heb dan een prive chauffeur, gehele reis.

    Mumbai zou ik heel graag willen bezoeken , vandaar dat ik die ook heb mee genomen in de reis.

    Zal wel heen en weer tillen met de koffers, maar zal niet veel kleren uit nederland mee nemen omdat ik in delhi wil gaan shoppen.