huis huren goa/karnataka (Gokarna) voor een belachelijk lage prijs?

  • sangpuk

    namaste!

    graag wat ideeen, suggesties, tips, adressen voor het huren van een huis of etage (spotgoekoop en zo local mogelijk…max.100 USD/per maand) in Goa of Karnataka!

    leef nu in Thailand en huur voor 50 USD een prachtig huis aan het strand, heb dus zodoende aan zo'n 250 USD per maand genoeg om ook nog 's af en toe een biertje te kunnen drinken……..is dat tegenwoordig allemaal nog mogelijk in Incredible India???

    alvast bedankt!

    hartelijke groet,

    sangpuk

  • kees m

    sangpuk,

    Dat zijn vooroorlogse prijzen.

    Waar is dat mooie strand ???

    In Goa , waar we al 16 jaar vertoeven, kom echt niet terecht voor 50 usd per mnd

    Of je moet misschien al ergens in n kippenhok gaan zitten

    Normale prijzen voor een goed appartement zijn 200-250 usd per mnd (heb je nog niets bijzonders)

    Wil je daar ook je zoetje en natje hebben , dan ben je zeker 750 - 800 dollar per mnd kwijt

    karnataka binnenland is goedkoper

    gries Kees M

  • sangpuk

    hmmmnnn in het kippehok, voor een goed gesprek…ik zal er 's over nadenken….tja Thailand is nu eenmaal de goedkoopste (voor 3e wereldoorlogse prijzen) optie, maar de immigratie-regeltjes worden stilletjesaan wat gecompliceerder voor long term stay…..

    bedankt

  • kees m

    Ik kan je geruststellen wat betreft de regeltjes in India

    Ik denk weet het niet zeker , maar dat deze veel en veel scherper zijn dan in Thailand

    Optie misschien Sri Lanka ?????? (niet veel goedkoper,afhankelijk van verblijfplaats)

    Kijk maar eens voor Long Term bij BLS nederland

    Wij gaan altijd voor zes maands visum

    Ieder jaar komt er wel weer wat nieuws bij

    groetjes Kees M

  • sangpuk

    nogmaals bedankt Kees….ben je ook bekend met verhuur buitenom de toeristenklasse bungalows appartementen ed. ik bedoel op je fietsje rondgaan en bij de locals vragen….zo doe ik dat ik Thailand, en meestal valt er wel iets te vinden voor lokale tarieven….de gemiddelde prijs voor ‘n toeristenhuis hier schommelt ook rond de 150-200EUR, maar er valt als je hier en daar rondvraagt wel iets te vinden (zonder daarbij natuurlijk op al teveel luxe te rekenen) voor zo’n 50EUR per maand…..tja en die regeltjes….laten we het daar maar niet over hebben….in Thailand wordt de situatie ook steeds gecompliceerder….India…een 6maanden visum is een hoop peace of mind….als je begrijpt wat ik bedoel. SriLanka, nee da's niet de bedoeling wil zoals een antal jaren geleden weer in Goa beginnen en via de Ajanta Caves richting de Buddhist Holy places in Bihar State…

    nogmaals dank, en een shanti stay in Goa!

  • Kees M

    Sangpuk,

    Natuurlijk is er wel wat goedkopers te vinden.

    Hoor van Locals , die in Goa werken ook prijzen van 5000-10000 ruzies per maand

    uiteraard is dit niet het meest luxe, maar vaak toch wel n goede kamer met douche en keukentje

    Heb ze veel gezien

    Zeker in Anjuna of Arambol waar toch veel backpackers zitten is er genoeg te krijgen

    Ligt ook n beetje aan tijdstip wanneer je arriveert

    B.v. In october wanneer wij arriveren is er nog genoeg te vinden en ligt ook aan hoe lang je huurt

    Onze situatie kun je niet vergelijken, zijn al wat ouder en willen toch welk wat luxe

    Backpackertijd war einmal !!!!!!

    Ajanta,Ellora schitterend

    gries Kees M

  • sangpuk

    voorlopig mag ik weer 60 dagen in Thailand verblijven en denk zo over 'n vlucht vanuit BKK ergens in november…Tja hoogseizoen waarschijnlijk….we zullen zien!

    nogmaals bedankt!

    ps. ik ben ook al wat ouder, maar heb, wat de roepies betreft, wat minder goed karma verzameld dan jij waarschijnlijk hehehe….