Terug van vakantie

  • Bis

    Beste mensen,

    Wij zijn net terug uit India. Wij hebben de plaatsen Delhi, Jaipur, Jodpur en Punjab bezocht. Hartstikke leuk maar erg warm. Dat wisten wij. Het regende af en toe dan was het wat koeler. De dagen waarop het niet had geregend was erg warm.

    De hotels (de kamers) die wij hadden geboekt waren schoon, netjes en de bedieningen waren fantastisch. Ik ben zeer tevreden over.

    Huurauto tempo traveller met chauffeur:

    Het verhuurbedrijf en de chauffeur vielen tegen. Het verhuurbedrijf hield zich niet aan de afspraken en was constant de regels aan het wijzigen. Dit was de eerste en laaste keer dat wij van dit verhuurbedrijf een auto hebben gehuurd.

    De chauffeur liep steeds achter ons om te kijken wat wij kochten. Wij hadden een bekende uit India die ons ging begeleiden en toch liep de chauffeur achter ons aan. In jaipur ging de chauffeur nadat wij armbanden etc haddden gekocht met de winkelier praten om de prijs op te drijven en aan hem een deel van de opbrengst te geven. Hij had ons niet naar de winkel gebracht maar die hadden wij zelf gezocht.

    Ik begrijp de taal goed dus ik ving het op en de winkelier vertelde mij wat de chauffeur had gezegd. De winkelier zei dat is zijn prijs voor een toerist of plaatselijke bevolking en je kan voor die prijs meenemen of laten liggen. Geen korting en ook geen prijs opdrijving. De artikelen waren voorzien van een pijskaartje. De prijs hebben wij vergeleken en inderdaad de winkelier had de goede prijs in rekeninggebracht.

    De chauffeur vertelde ons het volgende verhaal: voordat hij ons ging rijden, 6 nederlanders twee weken lang had gereden en elk nederlander hem 15.000 roepies fooi had gegeven dus in totaal 90.000 roepies. Ik wist niet wat ik hoorde.

    Vraag wordt er zoveel fooi (door per persoon) aan het einde van de rit gegeven?

    In het begin ga je aan ergeren maar op den duur hadden wij de grootste lol in zulke verhalen. Ook lol in de veranderende condities van het bedrijf. Wij hadden het door en lieten door de Indier onderhandelen. Hij was een zakenman en kende de wereld goed om met zulke mensen en bedrijven om te gaan. Dus hadden wij samen met hem de grootste lol in. Alles bij elkaar genomen hebben wij een heel goede vakantie en plezier in gehad.

    Wie nog met vakantie gaat wens ik veel plezier en een goede vakantie toe.

    Groetjs

    Bis

  • ravtje

    Heer Bis,

    Ik ga binnenkort ook zo'n reis maken met accenten op, ook bezoeken van alle Heilige plaatsen.

    Ik heb al een Tourbureau, met wie bekenden, goede evaring hebben.

    Maar je dient mensen die India bezoeken, te waarschuwen voor het Taxibedrijf, die zo slecht is geweest.

    mvgr.

  • Bis

    Als mensen in gestersserd zijn kunnen zij mij mailen.

    Ik denk dat ik geen namen op de deze site kan noemen.

    Groetjes

    Bis

  • Bis

    tikfout: in gestersserd moet zijn: in geïnteresseerd

    groetjes

    Bis

  • Mr Bojangles

    Ach joh, je hebt het leuk gehad, daar gaat het om. En opgelicht wordt je sowieso. Ik vermoed dat het geen verschil maakt als mensen een ander taxi-bedrijf nemen.

    En inderdaad: op den duur leveren die verhalen meer vermaak op dan ergernis.

    Maar als je nog eens gaat, zoek dan de mooie steden op. ;-) ipv dat bagger. bijv. Jaisalmer en Udaipur. Na die steden die jullie gehad hebben kun je je wellicht niet voorstellen dat er (relatief gezien dan) ook schone steden zijn. Maar je hebt in elk geval alvast het fort van Jodhpur gezien. In die categorie zijn Khumbalgarh en Chittaurgarh ook zeer de moeite waard.