India en weeskinderen

  • paageldiwana@hotmail.com

    Beste India gangers,

    Ik en mijn vrouw gaan 30 nov. naar Maharastra en Goa voor 4 weken, om vervolgens op zoek te gaan naar een of meerdere weeshuizen waar geen of weinig hulp voor is

    Wij willen dan deze weeshuizen gaan steunen zowel fysieke hulp als financieel. Maar nu kunnen we natuurlijk via het Net zoeken naar weeshuizen, maar in de meeste gevallen hebben ze al steun.

    Nu willen we dus een weeshuis zoeken die dus GEEN enkele of heel weinig hulp heeft. Als wij terug zijn in NL zullen we in ieder geval een stichting gaan opzetten om geld en al het andere benodigdheden te kunnen verzamelen voor deze kindertjes.

    Maar om te zoeken in deze 2 staten hebben we natuurlijk een betrouwbaar chauffeur en auto nodig hebben, Wie weet er een? En wie weet er een weeshuis (of meerdere natuurllijk) waar wij onze hulp kunnen aanbieden? En waar ze deze heel hard nodig hebben?

    Ik hoop op veel reactie en tot snel,

    Groetjes Widjai en Sharla

  • Iyer

    In tegenstelling tot Europa zijn er in India zijn haast geen weeshuizen. De familiebanden zijn daar sterker en daarom wordt een kind dat wees geworden is altijd opgenomen door een oom of tante. Dat wil niet zeggen dat er helemaal geen weeshuizen zijn.

    De meeste weeshuizen zijn opgericht door een of andere christelijke organisatie en de kinderen die zich daar bevinden zijn niet altijd weeskinderen. Om de kinderen het christendom bij te brengen is het beter om de invloed van de familie te weren. Zo zijn de kinderen beter afgeschermd van de buitenwereld en gemakkelijker te beïnvloeden.

    Ik weet niet of het verstandig is dat soort instellingen te steunen.