postpakket

  • martindb

    kan iemand mij vertellen wat het kost om van india naar nederland een postpakket te verzenden per boot of luchtpust

    en betaal je daarvoor invoer rechten en zoja hoeveel

    wil wat kleding van india naar nederland laten sturen

    woord het dan aan huis bezorgt

    mvg martin

  • T.o.m.

    Het werkt precies zo als een pakketje versturen in nederland: afhankelijk van het gewicht betaal je voor de postzegel.

    Bij internationaal kan je kiezen voor luchtpost. Dat is natuurlijk veel en veel duurder dan met de boot.

    Tenslotte wordt het pakket uiteraard bezorgd op het adres dat je op het pakketje hebt gezet.

    Als het om prive spul gaat, en je niet meteen tientallen kilos verzend, betaal je over het algemeen geen invoer rechten.

  • lana

    Je kunt kiezen voor Fedex, DHL etc. Hier betaal je penning 16. Geloof dat het begint bij plus minus 80 euro (brief).

    Bij Indian post betaal je veel minder.

    Echter mijn ervaring is dat Indian Post maar dan NL naar India niet goed aankomt. Andersom is mijn ervaring dat het geen problemen heeft opgeleverd.

    Ook heb ik nooit import tax hoeven te betalen.

    In India zijn er veel bedrijven die post verzorgen, dus ook met verschillende prijzen.

    Succes.

  • lana

    Check de website van Indian Post

  • Mr Bojangles

    wij lieten dat telkens door een plaatselijke vervoerder doen. Pakketten tot 20 kg. Weet niet meer hoeveel maar dat zijn geen grote kosten. Wellicht weet de kledingzaak waar je spullen koopt wel een vervoerder.

    Mocht je geheel toevallig in Udaipur zitten, ga dan naar het zaakje pal recht voor de deur van hotel Minerva. Die komt jaarlijks zelf in Rotterdam, die kan je wel helpen.

  • han123

    Hallo,

    Ik krijg vanuit India elke maand 'n postpakket binnen,maar dat is al voor de tweede keer tegengehouden door de douane.De leverancier heeft iets gezegd over “mail forwarding services” wat je pakket dan omleid ,via Australia bv.Heeft iemad hier ervaring mee.

    Gr.

    Han

  • Ineke M

    Met de post niet. Wel met een koerier die het via bv Engeland verzend. De kans bestaat dat je dan tax moet betalen in het land waar het aankomt. Gaat om een klein bedrag. Die kosten zijn er niet wanneer ze het vanuit India met bv DHL versturen. Alleen valt de tax in het niet in vergelijking met de kosten van DHL.

    Wel vreemd dat het via Australie gaat……???? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Wel via Duitsland, Frankrijk of England

    Ineke