Hotels in Paharganj te New Delhi

  • R

    Beste mensen,

    Ik heb via booking.com kamers geboekt bij het hotel The New Raj te Paharganj, New Delhi.

    Via, kennissen via kreeg ik een adres voor auto met chauffeur voor het vervoer van 7 personen excl. chauffeur.

    Ik belde naar die persoon in India. Het was een goed gesprek maar toen ik zei dat ik in the New Raj heb geboekt was zijn opmerking dat ik daar niet moet zijn. Het is geen goed hotel of de buurt is niet goed.

    Graag jullie ervaringen. Ik hecht veel waarde aan jullie ervaringen en opmerkingen dan de beoordelingsresultaten op boeking.com en de opmerkingen van die man.

    groetjes

    R

  • Rob

    R,

    Paharganj is een zeer hectische toeristenwijk met veel hotels.

    Veel reizigers willen juist daar overnachten.

    Veel Indiërs vinden die wijk niet goed, daar hoef je je niets van aan te trekken.

    Voor een chauffeur speelt misschien mee dat hij daar nauwelijks kan parkeren.

    Of hij krijgt daar geen commissie, of hij is bang dat het hotel zijn klanten afpakt.

    Niet alle hotels in Delhi / Rajasthan zijn ‘chauffeursvriendelijk’.

    O.a. Ajanta in Delhi en Apani Dhani in Nawalgarh zijn berucht onder de chauffeurs.

    De New Raj ken ik zelf niet.

    Kom op internet The Raj tegen, bedoel je dat hotel in Arakashan Road?

    Gewoon doen lijkt mij.

    Rob

  • T.o.m.

    Ik ken het hotel niet, dus of je een misser hebt weet ik niet maar

    Ik weet wel dat dit een standaard reactie is van gids/chauffeur/taxi driver in India.

    Vraag aan zo een gast naar een hotel, en hij zal zeggen: dat het niets is / volgeboekt is / niet meer bestaat, en brengt je dan ergens anders heen dat wel goed is (en waar hij wel commissie krijgt, of waar familie/kennissen/vrienden eigenaar van zijn).

    Als dit de eerste reactie is die je krijgt van je chauffeur, weet je alvast wat je te wachten staat.

  • Ramrod

    Je kan toch zien bij Booking .com wat de andere gasten er van vinden , http://www.booking.com/hotel/in/the-raj-new-delhi.nl.html#tab-reviews

    Ook op Tripadvisor vele recensie,s ,http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review-g304551-d1142017-Reviews-The_Raj_Hotel-New_Delhi_National_Capital_Territory_of_Delhi.html

    Weet niet wat je belangrijk vindt maar ik heb vlak bij in BloomRooms gezeten , http://www.booking.com/hotel/in/bloomrooms-new-delhi-railway-station.nl.html?aid=356989;label=gog235jc-hotel-nl-in-theNrajNnewNdelhi-unspec-nl-com-L%3Anl–V%3A0CD8QFjABO%3Aunk-B%3Aunk-N%3AXX-S%3Abo;sid=006120ea85ac3a0f0334ffcc272bba77;dcid=1

    Zeer schoon , prima douche en geweldig goede bedden , inrichting is modern/steriel maar ik heb er heerlijk geslapen

  • Rob

    Beste Ramrod,

    Beide links die je aangeeft leiden naar The Raj Hotel in Delhi.

    Niet naar The New Raj, zoals R genoemd heeft.

    Bestaat dat hotel wel?

    En weet hun chauffeur dat te vinden?

    Of was het gewoon een typefoutje van R?

    Rob

    http://www.youtube.com/watch?v=0DaNl0gGar0

  • Rob

    Ik weet wel dat dit een standaard reactie is van gids/chauffeur/taxi driver in India. Vraag aan zo een gast naar een hotel, en hij zal zeggen: dat het niets is / volgeboekt is / niet meer bestaat, en brengt je dan ergens anders heen dat wel goed is (en waar hij wel commissie krijgt, of waar familie/kennissen/vrienden eigenaar van zijn). Als dit de eerste reactie is die je krijgt van je chauffeur, weet je alvast wat je te wachten staat.

    Tom,

    Ja, dat klopt helemaal.

    Niet alles wat in de reisgidsen staat is up-to-date.

    Hotels blijken niets te zijn of bestaan niet meer.

    De lokale chauffeurs zijn vaak beter op de hoogte.

    Uiteindelijk ben je beter af als je naar hun luistert.

    Zeker als die chauffeur door kennissen aanbevolen is.

    Rob

  • Ramrod

    The New Rai bestaat niet bij Booking .com, denk een typ foutje .

  • T.o.m.

    Tripadvisor vind ik werkelijk geniaal.

    Ik heb daar fantastische hotels gevonden door op reizigersadvies te selecteren. Booking.com rekent bij booking 15% commisie. Als je daar wat vind kan je proberen direct via de website van het hotel te boeken, betere prijzen dan.

    En het voordeel is inderdaad dat je zeer recente beoordelingen ziet.

  • borrie

    Rob, hoezo is Apani Dhani berucht bij de chauffeurs?

  • Rob

    Borrie,

    Chauffeurs zijn o.a. daar niet welkom.

    Mogen bijvoorbeeld niet met hun gasten samen eten als ze door hun uitgenodigd worden.

    Er staat bij wijze van spreken bij de ingang “dogs and Indians not allowed”.

    Rob