Ervaringen met de nieuwe visumaanvraag

  • R

    Beste mensen,

    Wie heeft ervaringen met de nieuwe visumaanvraag.

    Wij zijn op 30 mei aan de beurt. Waarop moeten wij opletten.

    Spannend.

    Vraag jullie ervaringen met de visumaanvraag na 28 april 2014.

    Groetjes,

    R

  • ingrid

    Ook ik ben hier erg benieuwd naar .

    Wil je laten weten hoe het gegaan is ?

    groet Ingrid

  • johan1

    Ook ik ben benieuwd naar de ervaringen, kun je bv. in Amsterdam bij aanvraag van je visum je biometrische data geven. ( doen zij dat) of moet je dit eerder doen.

  • Ton

    Biomedische registratie vindt plaats gelijktijdig met het doen van de aanvraag op een van de BLS kantoren. Ook nu gaat het visum in op datum van afgifte. Johan, neem eventueel zelf contact op met BLS (info@blsindia-nl.com) Zij hebben een uitstekende informatiedesk die binnen twee dagen antwoord geeft op al je vragen.

  • johan1

    Ton, bedankt. Ik ga het onderzoeken. Ik hoop dat VISA on arival snel komt want dan kom ik in India in februari nog een maandje terug via Srilanka

  • Rob

    Johan,

    Ik begrijp je reactie niet zo goed.

    Een Visa on arrival zegt volgens mij niets over de (bureaucratische) regels die daarvoor gelden.

    Regelmatig google ik daar wat wat over, erg helder is het nog steeds niet voor mij.

    Mijn indruk is dat India alles zoveel mogelijk digitaal wil regelen.

    Met alle kinderziektes van die systemen en organisaties die ze inschakelen.

    Uiteindelijk kunnen reizigers vanuit de meeste landen een VOA krijgen.

    Sri Lanka staat op hun zwarte lijst, waarom weet ik nog niet.

    Rob

  • T.o.m.

    “De strijd tussen het leger van Sri Lanka en de Tamil Tijgers duurde meer dan dertig jaar. Af en toe waren er vredesbesprekingen, maar die liepen op niets uit. Telkens begon het geweld weer. Toen buurland India een vredesmacht stuurde, vermoordden de Tamils in 1991 de Indiase premierkandidaat Rajiv Gandhi.”

    bron http://www.azie.nl/sri-lanka/achtergronden/tamil-tijgers/

    Misschien heeft dat er wel iets mee te maken?

  • R

    Beste mensen,

    Goed nieuws.

    Wij (6x) heb afgelopen vrijdag (30-5) onze visa aanvraag ingediend en gisteren (3-6) konden wij onze visa ophalen.

    Forumleden bedankt voor jullie adviezen. Het heeft ons goed geholpen.

    Ik zie ook op forum dat iemand anders onder dec naam R schrijft. geen probleem. Na dit bericht houd ik op onder de letter R te schrijven.

    Met vriendelijke groet,

    R

  • R

    Beste mensen,

    Ik zag dat er tikfouten in mijn vorige tekst was ingeslopen vandaar dit.

    Goed nieuws.

    Wij hebben afgelopen vrijdag (30-5) onze visa aanvraag ingediend en gisteren (3-6) konden wij onze visa ophalen.

    Forumleden bedankt voor jullie adviezen. Het heeft ons goed geholpen.

    Ik zie dat iemand anders onder de naam R schrijft. Geen probleem. Na dit bericht houd ik op onder de letter R te schrijven.

    Met vriendelijke groet,

    R

  • rita

    OMG…het is maar goed dat ik weer eens op de pagina kom neuzen. Wij gaan deze zomer weer op fam bezoek in India en ik google ff wat rond betreft evt nieuwe regels. Maar er komt ineens weer veel bij kijken!!! Jeempig! Pfffttt…ik moet serieus komende nachtdiensten maar eens even goed aan de slag om alle info te verzamelen enzo! En wat ene bedrag kost het! We wilden eigenlijk voor dit jaar eindelijk een de OCI's (kids) en PIO (mezelf aanvragen, maar daar bleken we alweer te laat mee, dus dachten we we doen dit jaar nog visum, maar aiaiaia…daar gaat zowat je vakantiegeld al aan op voor 5 personen. Wie heeft recentelijk een visum aangevraagd, waar en hoe, wat zijn je ervaringen? Ff tips mensen aub :-D…