Biometrische registratie voor visum

  • Ingrid

    Hallo,

    Sinds 28 April moet iedereen een biometrische registratie laten doen voor het verkrijgen van een visum. Dit moet persoonlijk gebeuren bij een kantoor van ambassade van India. Deze biometrische registratie blijft 5 jaar geldig.

    Mijn vraag is nu : is het mogelijk om eerdaags een biometrische registratie te doen en in September pas het visum aan te vragen ? Of moet dit te samen geregeld worden.

    Alvast bedankt. Ingrid

    Ps. Wie weet waar ik een goede Engelstalige werkgeversverklaring kan vinden ?

  • VideJo

    Oh, ze hebben weer wat nieuws gevonden hoor!

    Maar ik las onlangs toch, dat zij binnenkort over zouden gaan naar VOA???

  • ton

    Voor een toeristenvisum is een werkgeversverklaring al een tijdje niet meer nodig. Daarvoor in de plaats is het afschrift “positief banksaldo” in de plaatsgekomen.

  • Rob

    Ton,

    Je hebt gelijk.

    Dat formulier is alleen voor journalisten.

    Rob

  • ton

    Bijgaand het antwoord van BLS op mijn vraag of de biometrische registratie gescheiden van de aanvraag kan worden gedaan:

    “Biometrics wordt ter plekke gedaan tijdens het indienen van uw visa applicatie. ”

    Mogelijk is dit ook de reden dat bij BLS in Rdam en Adam voor een bezoek voortaan een afspraak gemaakt moet worden.

    Al die mensen die hun visa aanvragen via allerlei fraaie bureautjes, zullen toch een keer naar BLS moeten voor registratie.

    sterkte en succes

    Ton

  • Ingrid

    Bedankt allemaal,

    pfff wat een stress geeft een aanvraag voor het visum. Hoop dat alles in 1x lukt want iedere keer op en neer naar Amsterdam is ook een hele onderneming. Ik moet eerlijk zeggen het verpest wel een beetje de voorpret van mijn al geboekte reis. Groet ingrid

  • KeesS

    Het enige positieve wat ik kan zien in het afgeven van biometrische gegevens is dat het wellicht een voorbereiding zou kunnen zijn op het Visa On Arrival.

  • R

    Misschien een gekke vraag maar toch is het belangrijk om te weten.

    Kan je vertellen of het afschrift “positieve saldo” van je betaalrekening moet zijn of mag het ook een afschrift zijn van je spaarrekening.

    Ik ga ervan uit dat heel veel mensen geld apart leggen (reserveren) voor hun vakantie en dit doen zij dan op een spaarrekening.

    Als je een afschrift van je betaalrekening afgeeft dan laat je bijna alles zien waaraan je geld uitgeeft. Wat is de privacy dan waard?

    groetjes

    R

  • Rob

    R,

    Het moet een afschrift van je betaalrekening zijn met bij- en afschrijvingen van minimaal 3 weken, waaruit je inkomen blijkt.

    Rob