Visum 6 maanden, slagingskans?

  • Tess

    Hey iedereen!

    Heb al wat berichten van anderen gelezen en heb er een beetje een hard hoofd in.

    Maar heeft een van jullie enig idee wat de huidige situatie is?

    Ik wil in Juli tm November als coördinator van een vrijwilligersorganisatie in Noord India gaan werken.

    Ik krijg onkosten, zou het geen salaris noemen. Daarna wil ik nog een maand reizen, in totaal dus 5 maanden daar.

    Welk visum zal ik op inzetten? Ik heb gehoord dat misschien toeristenvisum 6 maanden het beste is.

    Maar geven ze die nog uit? Kan ik het beste bevestigde tickets overleggen? (toch risico, boeking maken, terwijl ik visum misschien niet krijg)

    Ik hoorde ook iets van een brief waarom je 6 maanden zou moeten krijgen. Wat zou ik hier in kunnen zetten zodat het

    geloofwaardig overkomt?

    En employment visum lijkt me moeilijk, want heb geen bedrijf in Nederland wat in contact staat met een daar.

    Zou wel een uitnodiging van de organisatie waar ik ga ‘werken’ kunnen krijgen, maar of dat een goed idee is?

    Oftewel, ik kan goed advies gebruiken en ben jullie daar erg dankbaar voor alvast!

    Ik heb overigens vorig jaar zonder problemen een 3 maand visum gekregen, dus nog geen negatieve ervaringen.

    Groet,

    Tess

  • johan1

    Hoi Tess. Je mag niet werken ook geen vrijwilligerswerk doen , je magje ook niet met het uitdragen van;: geloof of politiek bezig houden. Komt men daarachter dan word je het land uigezet en krijg je nooit meer een visum

  • johan1

    Sorry ik vergeet bij bovenstaande dat dit geldt voor een toeristenvisum

  • T.o.m.

    Gewoon aanvragen met het ticket erbij zodat ze weten dat het een 6 maands visum moet worden.

    In ieder geval niet vermelden dat je gaat werken, dan is je kans nul om een visum te krijgen. Hou er ook rekening mee dat als je vrijwilligers werk gaat doen dat dit in principe strafbaar is indien je dit op een toeristen visum gaat doen.

    Mocht je toeristenvisum slechts 3 maanden zijn, is er nog geen man overboord. Je zal dan even het land uit moeten (bijv naar nepal) waar je dan in 1 week tijd een nieuw visum zal kunnen kopen voor ongeveer 35 euro.

  • Sundri

    Tom: Hoeft er geen 2 maanden meer te zitten tussen uitreis en inreis in geval van een toeristenvisum? Ik ben benieuwd.

  • kataraja

    Sundri,

    Dit Gap of two months is mandatory between two consecutive visits for nationals of Afghanistan, China, Iran, Iraq, Sudan, Pakistan, Bangladesh, foreigners of Bangladesh and Pakistan origin only. staat op de site van de Indiase ambassade in hier in Bangkok!

    Dus niet meer voor Nederlanders.

    Groet Kataraja

  • Sundri

    Dat is beter!

  • Tess

    Dankje Tom!

    fijn mee gedacht!

    Maar het verkrijgen van een werkvisum sluit je dus uit? Ik zag wel dat er in het geval van een NGO de eis is dat zij een uitnodiging

    voor je maken en je deze bijsluit.

    Heb vorig jaar ook vrijwilligerswerk op een toeristenvisum gedaan, dus weet dat het kan.

    Alleen in dit geval zal er ook correspondentie met een eigen email adres van de stichting bijzitten, aangezien

    ik ga coördineren. Zou dat achterhaalbaar zijn, of schat ik ze dan te hoog in?

    Dus wel bevestigde tickets overleggen, ookal zal ik deze moeten wijzigen of nieuwe moeten kopen als ik het visum niet

    krijg of alleen voor 3 maanden? En een brief raad je niet aan? Zou ook echt niet weten wat ik daar in zou moeten

    zetten.

    dank,

    Tess

  • T.o.m.

    Tess, we noemen dat het kis principe (keep it simple).

    Ik werk zo af en toe in India, maar om een werkvisum te krijgen is erg moeilijk. Vergeet dat maar.

    Stel je flexibel op, en het zal vast wel lukken. Mocht het een 3 maands visum worden, neem je gewoon vakantie tussendoor en ga je even naar Nepal of sri lanka om een nieuw visum te halen.

    Wil je een werkvisum, dan zal je werkgever in India daarvoor zorg moeten dragen, danwel de NGO waarvoor je werkt. Ga het niet zelf proberen, dat gaat gewoon niet.

  • kataraja

    T.o.m.

    Kis principe had ik nog nooit van gehoord, maar heel treffend. Tess T.o.m. heeft helemaal gelijk geen slapende honden wakker maken, en zoals T.o.m. al schrijft als het drie maanden word, even de grens over. Vliegen met Air Asia naar Bangkok kost 2x niets en een visum in Bkk aanvragen stelt niets voor, binnen een paar dagen heb jet in je pas staan, ben je berijd iets extra's te schuiven is het zelfs op een dag mogelijk.

    Groet Kataraja