Zelf auto rijden in Goa

  • Rana

    Hallo Allemaal,

    Wie kan mij vertellen of het verantwoord is een auto te huren en die zelf te besturen in Goa?

    Mvgr,

    Rana

  • kees m

    Hallo,

    Kom hier al twaalf jaar.

    Heb het ook drukker en drukker zien worden.

    Wij hebben scooter hier ter plekke.

    Auto echt niet aan te raden

    Je bent altijd schuld , ook al heb je geen enkele schuld

    En n auto is toch vele malen duurder , dan scooter…………als er wat gebeurd,

    wat niemand hoopt natuurlijk

    Al te veel dingen gezien en gehoord hier.

    Kortom ADVIES IS NEE

    huur n scooter

    grjes kees m

  • rien verhoef

    Hoi Rana,

    Ik ben het gedeeltelijk met Kees eens, nemelijk dat het verkeer best druk kan zijn. Een scoooter heeft als groot nadeel dat je kwetsbaar bent. Ik denk dat een schuldvraag bij een aanrijding ondergeschikt is aan letsel. Ook is het belangrijk of je eigen rijvaardigheid op een scooter op eenvoldoende niveau is. Je rijvaardigheid in de auto kan ik niet inschatten, maar ben je nog maar kort in het bezit van een rijbewijs dan raad ik ook zelf rijden af.Neem lekker een taxi. Goedkoop en je hoeft niet zelf te zoeken, want op veel plaatsen is een routebord niet aanwezig. Een tip kan ik je geven. Gebruik een smartphone met google maps, dan weet je altijd waar je bent. Ik reis al 4 maanden op de motor in India en heb nog nooit aan iemand de weg gevraagd. Gr Rien

  • kees m

    Rien,

    klopt allemaal, echter een dingetje over taxi hier ter plekke.

    Ik denk dat Goa momenteel qua taxi's het duurste van geheel india is.

    Trouwens alle prijzen zijn hier nu erg van de gekke

    Taxi's vragen soms absurde prijzen , zeker als je hier de afstanden niet weet.

    Pas nog in Odisha en Kolkata geweest, daar echt nog goedkoop in vergelijking met hier

    Ook bij huren van evt aut en/of scooter moet je de adressen weten , anders vragen ze zomaar

    vijf honderd rps voor n scooter per dag, absurd gewoon.

    Maar je weet misschien de Goaan is very gready,lazy and sometimes very mad c.q. stupid

    grjes kees m

    p.s. toch gek he , dat we hier altijd maar weer terug komen (voor het weer en prijzen)

  • ton

    Kees,

    Kun je iets zeggen over de prijs per km in Goa voor een taxi en hoe dit zich verhoudt tot de rest van India?

    Krijg dan een beter beeld van de door jou genoemde “absurde prijzen”

  • kees m

    ton,

    taxi voor hele dag gemiddeld 1700 rps 80 kilometer vrij en daarna 12 rps per km

    altijd heeeeeeeeeeeeel flink handelen

    kan wel tel geven die voor 2000 rps gehele dag met je rondtrekt

    aardige gast,goed engels

    grjes Kees m

  • Thomas

    Hoi Kees, alles verder ok in Candolim? Wanneer vertrekken jullie? Ik arriveer op 8 maart, misschien leuk om ff een bakkie te doen. Ben ook benieuwd naar jullie appartement (ligging, prijs etc.)

    Groeten Thomas

  • kees m

    Hallo Thomas,

    Ja het is hier lekker vertoeven, zeker qua temperaturen vergeleken met Holland nu

    Wij gaan 9 maart voor n weekje naar Delhi en daarna naar huis

    Dat bakkie of wat sterkers kun je nog komen halen op 8 maart , indien mogelijk

    Dan kun je gelijk onze stek hier bekijken.

    Voor komend seizoen is er bpoven ons n appartement vrij voor long term (liefst)

    Dit ivm niet meer terugkomen van vaste gasten ivm leeftijd

    Dus kijk maar indien mogelijk tel hier is 8605450329

    Zitten tussen Viva Goa en Bobs Inn , bij Sol-Itude ingaan

    grjes Kees M

  • Thomas

    Hoi Kees,

    Heb net mijn visum via ANWB aangevraagd, wat een papierwinkel moet je nu meesturen zeg! Als mijn vlucht volgens schema landt ben ik donderdag 8 maart circa 11.00 uur AM in Calangute. Dan nog even de verschillende plichtplegingen zo hier en daar en zal dan waarschijnlijk aan het eind van de middag jouw kant opkomen. Zal wel ff bellen naar je vlak voor die tijd. Tot over vijf weken!

    Groeten Thomas

  • kees m

    Thomas,

    kom aub niet al te laat.

    Hoe laat denk je , dan houden we er rekening mee

    grjes Kees M