stoffen importeren india

  • Stof

    Hallo Allemaal,

    wij willen binnenkort naar India omdat we graag stoffen voor gelegenheidskleding willen gaan importeren.

    Heeft iemand enig idee waar we dan het beste naar toe kunnen?

    Is dat Mumbai of Delhi of ergens anders?

    Wij zijn nooit eerder in India geweest en alle info is welkom!

    U mag mij ook mailen.

  • Ineke M

    Dat ligt er helemaal aan welke stoffen. In Varanasi kun je erg mooie zijde stoffen krijgen.Verder heb je natuurlijk de gerecyclede sari's. Ik denk dat je de groohandels daarvan vooral in Mumbai vindt.

    groet.

    Ineke

  • KeesS

    Tja een goed initiatief. Maar eerlijk gezegd als je nog nooit in India bent geweest weet ik niet wat je je op de hals haalt. Zou je niet beter eerst eens daar gewoon heen kunnen gaan en rondkijken en India ervaren? En wat is een stof voor gelegenheidskleding? Is dat katoen, zijde of..? En waarom uit India? KeesS

  • Nestor-F

    De grootste producent van kledingstoffen is Indonesië. Ook India betrekt vanuit dit land zeer veel stoffen. Misschien is het verstandig de Rotterdamse stoffenmarkt, de grootste van Nederland, te bezoeken (dinsdag en zaterdag op de centrummarkt) en daar eens rond te kijken en te informeren bij kooplui. Ik, sinds kort als voormalig handelaar in kleding, na 26 jaar ervaring goed ingevoerd in deze markt. Ik ben ook vele malen in India geweest (vakantie!) en daar natuurlijk ook met belangstelling gekeken naar de kleding en stoffen. Het lijkt mij niet zinvol om iets in de Indiase richting te proberen. Je moet wel ZEER goed ingevoerd zijn in deze wereld om iets te kunnen bereiken. Maar, niet geschoten is altijd mis.

  • bianca

    hallo, ben op zoek naar mooie zijde of bedrukte oosterse stoffen om sierkussens te maken…wie heeft er voor mijn advies …zonder dat ik naar india of thailand hoef te gaan?????????????????

  • Mir

    Hoi,

    Wij gaan naar Indonesie en willen daar op zoek naar kledingstoffen. Heb je tips en misschien wel adressen voor mij?

  • CynthiaG

    Ineke M Schreef:

    ——————————————————-

    > Dat ligt er helemaal aan welke stoffen. In

    > Varanasi kun je erg mooie zijde stoffen

    > krijgen.Verder heb je natuurlijk de gerecyclede

    > sari's. Ik denk dat je de groohandels daarvan

    > vooral in Mumbai vindt.

    >

    > groet.

    > Ineke

    gerecyclede sari's? Wat moet ik me daarbij voorstellen? bedoel je niet gewoon 2e hands Ineke?

  • CynthiaG

    Neem gewoon een grote koffer mee van 30 kilogram, boek een ticket bij een airline waar je extra bagage mag meenemen en gooi de koffer vol met sari's. Zie daar heb je je stoffen op efficiente wijze.

    tenzij je een containerschip vol wilt natuurlijk(:D

    p.s als handbagage neem je een grote weekendtas mee en daarmee doe je hetzelfde

  • Ineke M

    Ja, maar dan gereinigd, gestreken en mooi opgevouwen. Vrijwel alle zijden kleding in de toeristenplaatsen worden er van gemaakt.

    Onder tweedehands worden juist vaak de mooie oude stoffen bedoeld die van particuleiren komen. De (gewone) gerecyclde sari's zijn m.i. big business.

    Ineke

  • Marlène

    Bianca, ik weet niet waar je woont, maar op de Dappermarkt in Amsterdam kan je hele mooie bedrukte oosterse stoffen kopen voor weinig geld, bij de kraampjes zowel winkels achter de kraampjes.

    En over stoffen importeren uit India daar moet men goed over nadenken, honderden mensen zijn u voor gegaan en blijven soms met de stoffen zitten omdat men

    heel veel winst wil maken er zijn in Amsterdam, den Haag,Rotterdam en Almere heel veel zaakjes waar men saristoffen kan kopen.

    Succes