1 week india

  • Vincent

    Beste mensen,

    In verband met een congres waar mijn vrouw moet zijn kunnen we in januari een dikke week naar India; Delhi en Agra. We willen Delhi en Agra natuurlijk bezoeken maar als het effe kan wat van de omgeving zien. We houden erg van wandelen in de bergen/heuvels/bossen etc. Wie kan ons wat tips geven? Een week is natuurlijk veel te kort maar dit congresbezoek is een buitenkansje. Wat we niet willen is als een zot rond hollen.

    Graag jullie reactie.

    Vincent

  • Sathi Frank

    Hoi;

    Ik denk dat je met Delhi en Agra al heel wat tijd kunt vullen.

    Misschien dat je ter plekke een lokale gids inzet?

    grt,

    Frank.Vincent schreef:

    >

    > Beste mensen,

    > In verband met een congres waar mijn vrouw moet zijn kunnen

    > we in januari een dikke week naar India; Delhi en Agra. We

    > willen Delhi en Agra natuurlijk bezoeken maar als het effe

    > kan wat van de omgeving zien. We houden erg van wandelen in

    > de bergen/heuvels/bossen etc. Wie kan ons wat tips geven? Een

    > week is natuurlijk veel te kort maar dit congresbezoek is een

    > buitenkansje. Wat we niet willen is als een zot rond hollen.

    > Graag jullie reactie.

    > Vincent

  • Sundri

    Bergen, bossen en heuvels vind je in en rond Delhi niet. Agra omgeving ken ik niet. Maar ik weet zeker dat je je in Delhi heel goed een week kunt vermaken. Er is niet alleen heel veel cultuur, maar er zijn ook parken en een dierentuin. De naam van dat ene mooie grote park is me nu even ontschoten en ik heb nu geen reisgids (of m'n foto's) bij de hand om het na te kijken (Rob weet welke ik bedoel). Maar om een paar geschikte plekken in Delhi te noemen:

    India Gate en de parlementsgebouwen

    Akshardham

    Nizzamuddin

    Rode Fort, Old Delhi

    Vrijdag Moskee, Old Delhi

    Leuk winkelen:

    Connaught Place en Palika Bazar

    Pahar Ganj main road

    Karol Bagh (o.a. prachtige stoffen)

    Old Delhi (tegenover het Rode Fort)

    Al die plekken zijn eenvoudig per riksja te bereiken, maar je kunt (o.a.) tussen Connaught Place, Pahar Ganj en Karol Bagh ook de metro nemen. Die metro is supersnel, comfortabel en spotgoedkoop.

  • Paul Broekman

    Als je toch naar Agra wilt, ga dan wandelen in het vogelreservaat van Bharatpur.

    Het ligt op 56 km afstand van Agra. Je kunt in een prachtige lodge in het natuurreservaat logeren (niet goedkoop). Goedkope lodges vindt je er buiten.

    Ik, als natuurliefhebber en vogelaar, vind het een prima plek om dagen te wandelen. Het is groter dan menigeen denkt. Je kunt er ook fietsen.

    Het is een divers natuurgebied en in de winter kun je er tussen de pytons door lopen (die bevinden zich in het pytonbos en slapen de hele dag)

    Wilde zwijnen, herten en reeen, veel vogels natuurlijk, blue bull, antilopen of iets wat er op lijkt, gieren, een paar syberische kraanvogels zijn door mij gespot. En er is veel meer dan dat.

    En het is er schoon…

    http://www.indianwildlifeportal.com/wildlife-sanctuaries/bharatpur-wildlife-sanctuary.html

    http://www.indianwildlifeportal.com/wildlife-lodges-resorts/bharatpur-forest-lodge.html

  • Sundri

    Ik ben even gaan googlen om de naam van dat mooie grote park te vinden. Ik bedoel de Lodi Gardens.

    Humayun's Tomb vind ik ook een mooie plek. Een tombe vergelijkbaar met de Taj Mahal, maar dan kleiner en rood. Er zit ook een grote tuin omheen.

    Je zou sowieso eens kunnen googlen, er is op het internet zeer veel info te vinden.

  • erik

    Wilde ik net gaan opschrijven. Hou er wel rekening mee dat er niet veel vogels zijn dit jaar. Er is heel weinig water in Bharatpur en dan blijven de meeste grote trekvogels en de watervogels weg. Lekker wandelen kun je e rnog steeds.

  • Vincent

    Dit is heel bruikbare info mensen! Zowel de tips voor Delhi als het vogelpark, ik ben vogelaar, ga daar dus zeker heen, bedankt Paul. Heb je nog een tip voor een vogelgids?

    groet

    Vincent

  • erik

    Collins handguide to the birds of the indian subcontinent. Gebruik ik al jaren, prima boekje. Kun je gewoon in Bharatpur zelf kopen (en in Delhi, boekwinkeltjes genoeg).

    Als je er heen gaat, maak dan een ritje met een riksja in het park. die mannen weten alle vogels te zitten en zijn erg goed op de hoogte. Zie zelf maar eens een nest met uitlen te vinden, zij brengen je er zo naar toe.

  • Vincent

    OK dank hier heb ik wat aan!

  • Tony

    Als je toch in Bharatpur ben kun je ook Fatahpur Sikri bezoeken. De verlaatte stad. Dit ligt niet ver van Bharatpur. Typisch is dat de stad verlaten is vanwege droogte wat nu dus ook weer is in deze omgeving.

    Tony