Verblijf in Delhi

  • Dennis

    Beste mensen, wie kent een leuk en goed verblijf in Delhi. Het gaat om enkele overnachtingen voor twee vijftigers die voor het eerst in India zijn volgende maand. Een goede sfeer en bereikbare locatie is belangrijker dan luxe. Dus waar ben je zelf geweest en zou je zeker nog eens naar terug willen keren. Een pickup service is wel handig. Graag hoor ik van jullie. Dankjewel.

  • KeesS

    Tja, er zijn zo veel hotels in Delhi. Wij hebben in diverse hotels gezeten. De laatste keer in De Holiday Inn, ca. roepie 1100. Was redelijk en centraal gelegen. We hebben ook voor ons een nieuw hotel gezien; Yoti Mahal, de straat voorbij Prince Polonia (Pahar Ganj), erg mooi ca. roepie vanaf 1500. Je moet eerst een beetje bepalen waar je wilt zitten/budget. Kijk eens op de india pagina, hotels van Robert, staan er een heleboel. Robert is zoals altijd goed geïnformeerd. Het heeft ook te maken met je plannen. Zo kan het ook fijn zijn om eens buiten te zitten als je wat langer blijft. Heb je voor de rest van de reis al hotels? Vast een mooie reis gewenst.KeesS

  • Rob

    Ter aanvulling op Kees,

    Mijn favoriet in Delhi is nu Arpit Palace, afgelopen september geweest.

    Rustig hotel, vlakbij de metro in Karol Bagh en een leuke winkelstraat.

    Maar prima zijn ook Metropolis of goedkoper Amax Inn.

    Rustiger gelegen ligt Master Guest House.

    Zeer apart, erg mooi, maar vaak volgeboekt, reserveren is noodzakelijk.

    Is Kees ook een keertje geweest, als ik mij goed herinner.

    Prijs ligt ergens tussen 400 en 2000 roepie.

    ( 1 euro is ongeveer 57 roepie)

    Je kunt ook veel duurder in Delhi.

    Dan wordt het de Imperial.

    Volgens mij hebben alle hotels in Delhi wel een pickup service.

    Rob

    http://www.xs4all.nl/~devarosa/hotels.htm

  • Ineke M

    Master Guest House was erg rustig, schoon, goede kamers en aardige mensen, maar ik hecht toch teveel aan een eigen badkamer en vond de buurt wat ongezellig.

    Yatri house lijkt me een wel goede optie. Ben er nooit geweest, maar wat ik er van gezien en gehoord heb moet het erg mooi zijn (maar niet goedkoop).

    Metropolis vind ikzelf erg fijn, maar duur in vergelijking tot de kwaliteit. De kamers zijn niet bijzonder.

    Wij zijn in oktober wezen kijken bij Jyoti Mahal. Dat was erg mooi!!!! Sjiek ingerichte kamers, ruim en een heel groot dakterras. Het zit erg centraal en toch rustig. De kamers kosten tussen Rs. 1.500 - 2.500. Zelf ben ik van plan om in januari naar het hotel tegenover Malhotra te gaan, Cottage Yes Please.

    Minder mooi als Jyoti Mahal, maar ook een stuk goedkoper (Rs. 700). Deze staat ook op de site van Rob.

    Ineke

  • Rob

    Ter aanvulling op Ineke:

    Master Guest House is erg mooi en huiselijk ingericht.

    .

    Ze hebben een gedeelde douche/toilet

    Was voor mij niet zo'n probleem.

    Ze zijn ecovriendelijk, op de toiletdeur hangt een briefje met een vriendelijk verzoek: of je na gebruik het toiletpapier niet wilt doorspoelen, maar in een afvalbakje wilt deponeren. Was voor mij niet zo'n probleem.

    De meeste Nederlandse vrouwen kennen dat wel, voor Nederlandse mannen is dat vaak nieuw.

    En of je geen gebruik wilt maken van de aanwezige douche, maar of je je wilt wassen met een emmer water, om geen water te verspillen.

    Was voor mij geen probleem, zoals voor de meeste Nederlandse mannen.

    De buurt was wel saai, ik zou er niet een tweede keer gaan logeren.

    Yatri House wilde ik ook een keertje uitproberen.

    Na een lange vlucht. 's avonds laat aangekomen gingen we daar heen.

    Het was een beetje zoeken, ligt wat afgelegen, maar uiteindelijk vonden we het.

    Compleet uitgestorven buurtje, niemand deed open.

    Er was ook geen deurbel, net als bij MG.

    Reserveren verplicht?

    Voor mij nooit weer, maar probeer het zelf uit.

    Zo erg was het nu ook weer niet.

    Rob

    http://www.master-guesthouse.com/

    http://www.yatrihouse.com/index.htm

  • KeesS

    Ja inderdaad het Imperial is ook wel de moeite waard. Erg mooi en een goede service. Maar we hebben ons toch maar beperkt tot een kopje koffie en de lunch. Voor de prijs van 1 kop koffie kan ik ergens anders wel 15 krijgen. Maar toch een keertje leuk. De kamers zijn dus waarschijnlijk in dezelfde verhouding denk ik. KeesS

  • erik

    Als je rechtstreeks boekt is de goedkoopste kamer 360 euro. Dat is dan wel met ontbijt :)

    Ik ben er een keer geweest toen kennissen er sliepen. Je krijgt er een onwaarschijnlijke stapel handdoeken bij en mijn vrouw genoot er een uurtje van het heerlijke ligbad. Wij sliepen toen op Tourist camp in een hutje van 1 bij 2, we waren dus eventjes in een andere wereld.

  • Dennis

    Beste mensen, bedankt voor jullie reacties. Ik zal het gauw eens nader bestuderen. Het bezoek betreft niet mezelf, maar twee collega's die voor werk erheen zullen gaan (het zijn geen mensen in kostuum). Een moment van rust en een eigen badkamer is dan wel erg wenselijk. Bangalore en Madurai staan ook nog op het programma. Mochten jullie daar nog tips voor hebben, dan mag dat ook!

  • Khan

    In Madurai heb ik twee keer een guest room op het station zelf genomen. Die zitten op de eerste verdieping (trap omhoog vanaf spoor 1, je kunt op een elektronisch bord beneden zien of er nog kamers vrij zijn).

    Een keer een non A/C wat een enorme ruimte bleek te zijn, met twee afzonderlijke badkamers.

    De andere was een A/C kamer.

    Ik vond het wel erg relaxt om wat op het station rond te hangen, lekker thee te drinken, een telefoontje te plegen bij het hokje op het stationsplein en in de stationsrestauratie op spoor 1 te eten (was toen erg lekker daar). Station zelf is een van de verzorgdste die ik in India heb gezien.

    Je moet er wel tegen kunnen dat je om de zoveel tijd “broemmm, broemmm” wat diesels met kolentreinen door het station denderen.

    Centrum ligt op loopafstand en in Station Road kun je prima (Zuid-Indiaas) ontbijt krijgen.

  • Karen

    Voor wat betreft Madurai kan ik je The Madurai Residency aanraden. Het is al even geleden dat ik er voor het laatst ben geweest (3 jaar) dus er kan het e.e.a. veranderd zijn. Het is me toen in ieder geval zeer goed bevallen, dicht bij de Sri Meenakshi en het station! Voor hun website: http://www.madurairesidency.com/