india reis

  • Marc

    Beste,

    Volgend jaar ga ik voor 4 weken naar noordIndia samen met mijn vrouw.

    We zijn van plan om volgend traject afteleggen,(vervoer zullen we doen met trein en bus, terplaatse nog te regelen) We zouden starten in Delhi,jaisalmer,jodhpur,moint abu,Pushkar,Jaipur,Agra, Orcha,Khajuraho,Varanasi,Delhi

    De bedoeling van deze reis is vele plaatsen aan te doen, om dan op een volgende reis enkele van deze plaatsen langer te blijven.

    Mijn vraag is nu, vinden jullie dat als India kenners een goede route?

    Of kennen jullie plaatsen waar we zeker moeten naar toegaan, die op deze route liggen, desnoods kunnen we van boven genoemde plaatsen laten liggen.

    Het is de bedoeling om in kleine hotelletjes te overnachten.

    We vertrekken 20-07-08 en komen terug 16/08/08

    We beseffen ook dat het dan moesson is.

    Graag dank bij voorbaat

  • erik

    Het is een pittige route maar wel te doen vind ik. Zeker als je je er bij neer zou kunnen leggen dat er aan het eind van je reis iets bij inschiet, mocht er iets mis gaan onderweg. Je kunt natuurlijk ziek worden en 3 dagen in bed liggen, dan heb je een probleempje.

    Bedenk voor zo'n geval wat je eventueel wilt laten schieten. routetechnisch zou ik denken : Varanasi, dat is een eind de andere kant op. Persoonlijk zou ik zeggen: Pushkar, daar vind ik helemaal niets aan. Maar goed, dat is persoonlijk.

    Koop je kaartje naar de volgende bestemming zodra je aan komt, neem af en toe de nachttrein (Delhi-jaisalmer om te beginnen) en je komt er wel.

  • Wilma

    Wij hebben Radjastan in 4 weken met een prive-chauffeur gedaan een aantal jaren geleden, niet duur toendertijd, maar ik zou zeker Bikaner en Udaipur ook bekijken. En ben je in de gelegenheid om onderweg naar Udaipur in Ranakpur de Chaumukha tempel te bekijken, een enorm mooie Jaintempel geheel in marmer met 29 hallen en 1444 bewerkte pilaren, dan zou ik dat zeker doen.

    Veel plezier in India.. gr. Wilma

  • Wilma

    Nog even dit, Varanasi zou ik zeker doen, maar gezien de afstand hebben wij toen een binnenlandse vlucht genomen, het is zeker de moeite waard.

    gr. Wilma

  • KeesS

    de Jain tempel in Mt. Abu is ook bijzonder. Ik vind het schema een beetje strak voor 4 weken en zou Khajuraho,Varanasi een volgende reis pakken en nu wat meer in Rasjasthan blijven en inderdaad Bikaner, evt. Mandawa/omgeving er bij pakken, kom je bijna doorheen.KeesS

  • henk

    Jaipur overslaan.

    Ik heb dezelfde trip een keer gemaakt in omgekeerde richting.

    Varanassi zeker doen.ik ben destijds met de nachttrein geweest.Je verliest geen tijd,op die manier.Het is een leuke reis veel plezier.

  • henk

    Jaipur overslaan.

    Ik heb dezelfde trip een keer gemaakt in omgekeerde richting.

    Varanassi zeker doen.ik ben destijds met de nachttrein geweest.Je verliest geen tijd,op die manier.Het is een leuke reis veel plezier.

  • Marc

    Bedankt, voor de tips

    Zo te horen zal het goed meevallen

    Marc

  • Marc

    Hoeveel is dit dan niet te duur?

    Marc

  • natalie

    Wij hebben enkele jaren geleden in vier weken een rondje radjastan gedaan: Dehli, Jodpur, Jaipur, Jaisalmer, Puskar, Bikaner, Agra en Varanasi. Dit was de grote lijn van onze reis. We hebben ons geen moment hoeven haasten. We hebben bijna de gehele reis overdag gedaan, omdat je dan veel ziet. We hebben alleen een nachttrein genomen van Agra naar Varanasi. En omdat we ons geld niet op konden krijgen,hebben we uiteindelijk besloten om het vliegtuig terug te nemen van Varanasi naar Dehli. Maar ook dit was super goedkoop. Enkele tientjes ( in euros) per persoon.

    Mogelijk dat jullie reisschema een beetje druk is, maar je kunt het altijd bijstellen als je niets van te voren boekt. Vanuit de plaatsen die wij aan hebben gedaan, gaan we met het openbaar vervoer de omgeving verkennen of leggen een afstand te voet af. Zo ga je van de toeristische banen af en ontmoet je de leukste mensen.

    India is een hele ervaring. De gehele dag door heb je mensen achter je aan die je ergens naar toe willen brengen of gewoon een praatje willen maken. Als je rust wil moet je echt ergens naar binnen (cafe, restaurant, museum, etc). Pas op als je van het vliegveld een taxi neemt. Ze zetten je niet af bij je hotel, maar ergens bij een bureautje waar je een hotel kunt boeken. Tip: Laat je afzetten bij een treinstation of een toeristische attractie en loop vanaf hier naar je hotel of de straat waar je een hotel wilt zoeken.

    Geniet van je reis en als je vragen hebt, mag je me altijd mailen.

    Groetjes,Natalie