Oud en nieuw vieren

  • Ellen

    Hallo iedereen,

    Hier voor de tweede keer weer mijn oproepje,daar ik bij de vorige

    geen reacties heb gehad…

    Wij zijn met oud en nieuw in noord India, heeft iemand daar al ooit

    oud en nieuw gevierd?

    En zo ja in welke plaats?

    BVD groetjes Ellen

  • Kannadiga

    Je zou ergens moeten zijn met veel buitenlandse toeristen of ergens in een grote stad iets op moeten zoeken.

    99% van de Indiers vieren geen oud-en nieuw omdat ze daar een andere kalender hebben.

    Een zelfde soort vraag zou zijn: Waar in Nederland kun je het best Deepavali vieren. Deepavali is het belangrijkste feest in India en wordt aanstaande vrijdag gevierd.

    Het beste zou zijn:

    Vier kerst en oud-en nieuw in Nederland.

    Vier Deepavali in India.

    Vier Ramadan in een Arabisch land.

  • Sundri

    In Goa kun je goed oud en nieuw vieren, dan is het om die reden hartstikke druk daar. Maar dat is niet Noord India…

  • lieke

    haa ellen,

    ik ben afgelopen oud en nieuw in bangalore (zuid india) geweest…

    ik zie het zo…oud en nieuw moet je inderdaad in clubs of dergelijke vieren met veel andere toeristen of indiers met veel geld…want op de straat (zoals hier in holland) zijn alle minder bedeelde indiase mensen( zoals ik het ervaarde) die deze ene dag/nacht in het jaar zich helemaal lens zuipen, en dus hun grenzen niet kennen…voor toeristen was het in bangalore helemaal niet veilig om op straat te zijn, en bepaalde gebieden/straten/wijken waren zelfs verboden terrein voor toeristen. ik ben samen met een vriendin even de stad in geweest… en na herhaaldelijk betast te zijn(terwijl traditioneel gekleed) en klappen te hebben gehad…toch maar oud en nieuw verder gevierd met een besloten clubje thuis.ook in bangalore uiteraard….

    ik veroordeel met mijn voorgaande ervaring overigens niemand….india is een heerlijk land, met zijn eigen feesten….en die zijn dan ook het meest fantastisch om te vieren!

    groetje lieke.