moie plek in Goa gezocht

  • judith

    Wij vliegen eind oktober op Mumbai voor 2 weken en willen ook lekker relaxen aan het strand. Het schijnt dat je in Goa, naast de supertoeristische feestplekken ook mooie, wat rustigere plekken hebt. Het hoeft van ons geen middle of nowhere te zijn hoor, een beetje leven, winkeltjes, kroegjes, eettentjes etc. vinden we wel leuk, maar we willen liever niet in het op en top ‘hoera’ gedeelte zitten als je begrijpt wat ik bedoel.

    Heeft iemand goede tips voor een mooie plek of fijn relax guesthouse (budget rond de 20 euro per kamer per nacht)?

  • Paul Broekman

    http://www.dunesgoa.com/

    http://www.villarivercat.com/

    Beide in Mandrem, noord Goa.

  • Paul Broekman

    http://www.goamanvins.com/

    in Panjim, mooi uitzicht!

  • joni greeuw

    Agonda is ook erg relaxed wij verbleven in het dunhill resort ongeveer 8 euro per nacht erg gezellig wel tijdig reserveren als je in het hoogseizoen gaat

  • arno en erna

    Weet er ook iemand een leuke plek in midden Goa? b.v Colva, volgens mij zit je dan wat gunstiger om de rest van Goa te bekijken.

    Hoe is Anjuna? Is dit een leuke, gezellige plaats om te verblijven??

    Als er nog iemand tips heeft, deze zijn van harte welkom. Wij zitten daar begin januari 2008. Is het dan nodig om te reserven?? alvast bedankt.

  • Tom

    Je moet er van houden, maar colva vind ik erg relaxed.

    De beste plek daar: garden cottages. Wel 10 minuten lopen naar het strand, maar ook die wandeling is leuk.

  • Kees Maas

    Inderdaad je moet van Colva houden.

    Ik vind er …………………aan

    Saai maar als je rust zoekt !!!!!!!!!!

    groetjes Kees Maas

  • Sundri

    Kees M, ik ben het helemaal met je eens. Ik ben 1 x in Colva geweest en vond het supersaai, (behalve dan dat je er lekker over het strand kan fietsen). Er zijn veel leukere plaatsen in Goa!

  • arno en erna

    Welke dan???? Geef maar tips, graag in Noord of Midden Goa, Als je ook nog leuke accomodatie weet…..

    Ik heb wel een LP maar kom er eigenlijk niet uit of het is TE toeristisch of TE rustig. We willen wel graag tussen de backpackers zitten, maar er moet s'avonds wel wat te doen zijn. alvast bedankt!!

  • Sundri

    Ik vind zelf Arambol en Anjuna leuk. Dat zijn echt plaatsen voor backpackers. Er zijn gezellige beachshags met o.a. jaren 70-muziek. Voor Anjuna liggen in zee rotsen, daar kun je ook mooi snorkelen. Ik heb er zelfs eens een murene gezien. Voordeel van Anjuna is, dat als je zin hebt om te winkelen, je over de heuvel naar Baga kunt lopen (ongeveer 20 - 25 minuten) of over de rotsen langs de kust kunt lopen (ongeveer 45 minuten).

    In Anjuna heb je de fleamarket op woensdag en op zaterdagavond twee Saturday nite bazaars (= geen tikfout, zo schrijven ze dat daar), waarvan Ingo's de beroemdste en bekendste is. Op die bazaars is er altijd entertainment met muziek, maar bijvoorbeeld ook met vuurdansers. Ik vind dat errug leuk en gezellig. Je kunt natuurlijk sowieso naar de fleamarket en Saturday nite bazaars gaan, ook als je ergens anders verblijft.

    Tot afgelopen winter verbleef ik ook in Baga, maar dat is me de laatste kerst, oud en nieuw slecht bevallen. Er zijn nieuwe disco's gebouwd, die muziek uitbraken, die geen muziek meer is, het lawaai begint al ‘s middags en gaat door tot ’s morgens een uur of zes. De keiharde “muziek” komt bovendien van 4 verschillende kanten. Voor mij dat nooit meer. Wellicht dat het na de jaarwisselingen ruim voor de kerst beter is, want dan zijn al die superrijke superverwende Bombay jongelui nog niet aangekomen c.q. weer vertrokken. Winkelen van Baga tot en met Calangute vind ik wel heel leuk.

    In Zuid Goa vind ik Palolem erg leuk, maar daar heb je wat minder uitvalsmogelijkheden. Palolem is het mooiste strand van Goa. Precies zoals je je een paradijsje voorstelt met een baai omringd met wuivende palmen over het strand en een eiland, dat met laagwater bijna te voet bereikbaar is.

    Zou ik zelf naar Goa gaan, dan zou ik een paar dagen hier en een paar dagen daar doorbrengen. Er rijden bussen. Het kost wat tijd, maar je reist voor bijna niets van de ene naar de andere plek (via Mapusa, die ook een leuke vrijdagmarkt heeft, via Panjim of Panaji en Margao). In deze steden heb je ook prachtige lokale dagelijkse groenten-vis-specerijen- en vanalles-markten).