matrubhoomi

  • surya

    Hallo

    Wie heeft deze film gezien? Matrubhoomi

    Het was een erg heftige film die me deed denken aan het verhaal van Phoolan Devi.

  • danu

    hmhmhm, hoe is het met Phoolan Devi eigenlijk.

    ik weet dat ze nu al aantal jaren in de Politiek zit.

    What a woman… .das nog eens een sterke vrouw.

  • erik

    Die is toch al een paar jaar dood?

  • surya

    Hoi Danu,

    Helaas zij is vermoord een aantal jaar geleden. Zal ff de link sturen

    Murder

    On July 25, 2001, Phoolan Devi was shot dead as she got out of her car at the gate of her New Delhi residence. The assailants also wounded her bodyguard, and escaped in an auto rickshaw.

    The murder accused are Sher Singh Rana, Dheeraj Rana and Rajbir. Sher Singh Rana allegedly surrendered in Dehradun. He confessed to the murder, saying he was avenging the deaths of 22 Kshatriyas at Behmai. He escaped from Tihar Jail in 2004, but was captured in April 2006 from Kolkata and sent to Rohini Jail, Delhi. The same year, the KSASC decided to honor Rana for “upholding the dignity of the Kshatriya community” and “drying the tears of the widows of Behmai”.

    On January 19, 2007, Balender Singh, Phoolan's personal security officer who had been wounded and is an eye-witness, identified Dheeraj and Sher Singh as the people who had fired on him and Phoolan respectively. Balender Singh is set to be cross-examined on February 2, 2007.

    bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Phoolan_Devi

    Ja dat vind ik ook een sterke vrouw. Maar ik denk dat in India ( ook op andere plekken) veel sterke vrouwen zijn, na het zien van die film komt er zoveel woede omhoog. Zoals te lezen is Balender Singh is set to be cross-examined on February 2, 2007, vandaag.

  • jim

    Die film heb ik gezien en dit gebeurt echt in India.Veel plaatsen in India vermoorden zij baby Meisjes en darrom tekort van vrouwen.Laatst lees ik in metro of spits krant dat veel boeren in oost India lenen hun vrouw want zij willen af van hun lening.Als het zo door gaat dan in nabij toekomst hebben wij ook veel homo huwelijk in India.Ik ben niet tegen homo huwelijk maar als zij blijven meisjes vermoorden dan blijven allen mannen over.

  • Rob

    Jim,

    Als ik het goed begrijp ben je zelf geen homo.

    Maar sta je daar wel open voor als er geen vrouwen aanwezig zijn.

    Niets bijzonders aan hoor.

    Mijn vader deed dat al in de jaren 20/30 bij de padvinderij.

    Rob

  • Jo

    Als hetero kan je beter niet bij de padvinderij gaan.

  • Kannadiga

    Je moet echt niet denken dat die film (Bandit Queen) een realistisch beeld geeft over Phulan Devi. Er wordt weer eens een mythe gecreeerd. Niet dat dat zo erg is, maar ga het niet zien als iets wat waar is.

    Zij heeft mensen vermoord, ook gewoon voor het geld. Hoezo geweldige vrouw?

    Het is niet voor niets dat ze bij een van de meest corrupte partijen (Samajvadi Parti) is gegaan.

    Net als Veerappan, een moordlustige bandiet http://en.wikipedia.org/wiki/Veerappan

    waar ook een mythe rond hangt. Ook een geweldige man? Zeker als over hem ook een westerse film wordt gemaakt.

    Er wordt verder zo veel opperlvlakkige onzin over India verteld en geschreven. Als het sensatiegehalte maar hoog genoeg is.

  • Paul Broekman

    Over Phulan Devi is ook het een en ander geschreven. Ze was inderdaad een bandiet en als zodanig crimineel. Daar staat het niet bepaald vrolijke achtergrond verhaal tegenover.

    Een van de redenen waarom zij zo gewaardeerd werd is dat zij - integenstelling met de andere struikroverbendes - ook hogere kastes beroofde, zo las ik.

    En dan was er nog het maar al te smakelijke liefdes verhaal van een arm verkracht dorpsmeisje dat door de “zwarte” prins op het paard wordt meegenomen!

    Ach, al met al geen benijdenswaardig leven. Held of geen held.

  • Rob

    Of de verhalen rondom Phoolan Devi allemaal waar zijn weet ik ook niet.

    Wat ik mooi vind is dat een vrouw gewoon flink terugmept.

    Of dat de juiste manier is?

    Ik denk het niet, zo'n softie ben ik niet.

    Maar het stelt wel de positie van de vrouw in India aan de kaak.

    Rob