ATM's gesloten op IGI airport.

  • KeesS

    Ik hoorde net van mijn vrouw, die vanmorgen is aangekomen op IGI airport Delhi, dat de ATM.s waren gesloten en er geen mogelijkheid was om te pinnen. Ook het wisselen van oude roepie's is niet gelukt. Niet duidelijk is waarom die ATM,s waren gesloten en hoe lang dit duurt. Het lijkt mij verstandig om er rekening mee te houden.

  • froukje

    Op Schiphol kun je vast nog wel IR krijgen!?

  • KeesS

    Froukje, voor zover ik weet heeft de GWK nog geen roepies. Op Schiphol is de ABN actief maar of die roepies hebben weet ik niet. 

  • opa

    Hallo Kees zoals ik begrepen heb moet het geen probleem zijn bij de rbi banken.

  • Henk

    Je kunt nu 4500 rupee per dag pinnen. Als er geld in de atm zitten. Gelukkig zijn dit er steeds meer, met een maximum van 25.000 rupee per week. Je kunt contact geld wisselen,  de koers is ongunstig, legale wisselkantoren zijn o.a Mutooth. Ik zelf laat geld overmaken via Western Uniun. Ik heb een online account bij Western Uniun. De wisselkoers is dezelfde als bij een ATM  plus 3 euro. Er zijn veel mogelijkheden om het geld op te halen. B.v bij Mutooth. 10.000 rupee per keer, bij meer  krijg je een cheque die je kunt omwisselen bij de bank dit  kost een drietal dagen. Zelf heb ik een 50.000 rupee per Western Union naar de rekening van een indiaase  vriend overgemaakt. Extra kosten 4.80 euro. Ik heb zijn pinpas gekregen zodat ik kan pinnen zonder extra kosten. Ik kan daar voorlopig even mee vooruit. Ik praat nu over mijn ervaringen in Kerala.

    Oud geld is hier niet meer om te wisselen.  

    Nog iets belangrijks . Indiers waren makkelijk met schrijven op de biljetten. Als er op de nieuwe biljetten iets is geschreven met balpen zijn de biljetten waardeloos geworden enwil niemand ze meer hebben. De bank neemt ze ook niet meer terug

    Ik praat nu over de 500 en 2000 biljetten.

    daarnaast zijn de 10 rupee munten ook niets meer waard

    veel atm s zijn nog steeds leeg.  Je kunt wel op veel meer plaatsen met creditkaart betalen.  Daar zijn geen extra kosten aan verbonden ( beleid van Modi)

    Post is bewerkt op jan 14, 2017, 4:06 a.m. door Henk

  • KeesS

    Gsiteren hoorde ik dat het pinnen in Pushkar ook weer goed gaat. max. 4500 roepie. Regelmatig zijn de 500 roepie biljetten op en krijg je minder. het pinnen is per betaal/pinpas. Mocht je naar India gaan en per dag wat meer geld nodig hebben open dan een bankrekening er bij zodat je beschikt over 2 passen.

  • Henk

    Vanaf 0:00 uur 17 januari kan er weer 10.000 rupee in een keer uit de ATM worden gehaald. 

  • KeesS

    Ter info (Hindustan Times):The Reserve Bank of India on Monday increased the daily withdrawal limit from ATMs from Rs 4,500 to Rs 10,000 per card. However, the weekly withdrawal limit from banks remain at Rs 24,000 per week.The withdrawal limit from current accounts has been raised from Rs 50,000 to Rs 100,000 per week. These relaxations will be in effect from Monday midnight.“On a review of limits placed on withdrawals from ATMs and current accounts, it has been decided to enhance the same with immediate effect,” the RBI said in a notification.Following the demonetisation of old Rs 500/1000 notes on November 8, limits had been imposed on withdrawal of cash from banks and ATMs.Earlier, the RBI raised the daily ATM cash withdrawal limit from Rs 2,500 — the rate fixed post note ban –to Rs 4,500 a day from January 1. West Bengal chief minister Mamata Banerjee did not appear impressed with the new rule. A fierce opponent of Narendra Modi’s demonetisation move, she tweeted.

    Er zit dus wel een max. op van 24.000 roepei per week als ik het goed snap.