Toeristen visum 6 maanden

  • Henk

    Heeft er iemand al ervaring met de nieuwe regels. Ik begrijp dat je nu naar VFSglobal toe moet gaan. Dat het kantoor in Amsterdam nog gesloten is. Is dit enkel een andere naam voor BLS?

    Krijg je nu standaard een zes maanden multiply visum? En wat moet je laten zien? Vorig jaar was het nog een brief voor de ambassadeur met uitleg waarom je zes maanden naar India ging een uitdraai van je lastste bankgegevens en een retourticket. Moet je weer een enveloppe meegeven voor het retour van je paspoort? En hoe zit het met de vingerafdrukken als je deze al een keer hebt gegeven?

  • KeesS

    Hello. Op de site van de amdassade staat deze link:http://www.vfsglobal.com/india/netherlands.  Ik heb ergens wel gelezen dat een visum voor 6 maanden is.  Het is nu inderdaad vfs zo te zien. Na het invullen van je online aanvraag kun je ook (online) een afspraak maken om je gevens in te leveren. Pasfoto's en wat verder is benodigd. Daar kun je dan afspreken hoe je de paspoort terug wil: zelf ophalen of per post/koerier terug. Volgens mij is er niet veel veranderd. Als je korter dan 30 dagen gaat kun je een e visum aanvragen. (samengevat zo snap ik het verhaal tenminste). Tip: boek wel op tijd een afspraak want soms kan het ineens helemaal volopen. Als er nog vragen zijn hoor/lees ik het wel. Daar nemen ze ook je biometrische gegevens op. Over de brief waarom je een 6 maanden visum wil aarzel ik even.