Watervlekken in badkamers

  • Olga

    Tijdens mijn eerdere verblijven in India heb ik nogal eens opgemerkt hoe er  bruinige/donkergele en/of dikbekalkte vlekken in badkamers (of ergens anders) kunnen ontstaan. Ik gebruikte op een moment spic ‘n’ span als wasmiddel, maar dit leek meer geschikt voor de kranen te zijn, dan voor de vloer. Ik heb er eigenlijk nooit een echte oplossing voor gevonden. In Nederland heb ik ook vergelijkbare last gehad met sterk aangeplakte vlekken die er niet meer uit gingen. Totdat m'n moeder het over antikal had. Werkte erg goed. Er moet voorzichtig mee worden omgegaan. Zonder huishoudhandschoenen kun je er wonden van krijgen. Nou zou ik willen weten wat het “antikal” van India is, zonder dat het TE gevaarlijk is. Een middel waar je bij onvoorzichtigheid bv hooguit wat wonden op je huid kan krijgen als je niet oppast of misschien spettert. Wonden die dan weer snel kunnen helen, als het voor mocht komen. Kent iemand zo'n wasmiddel in India?

  • Olga

    Een paar jaar geleden, in mijn toenmalige huis (in Nederland), had ik die suggestie ook eens gekregen (schoonmaakazijn), maar dit werkt echter niet tegen echt hardnekkige vlekken (of niet geheel). Was schoonmaakazijn van het AH merk.