Kan iemand iets zeggen over het huren van een appartement in Bangalore?

-Ik heb eens gelezen dat er aan security deposits gedaan wordt, van maar liefst 10 maanden (korter denk ik ook, maar dat is evengoed veel). Zijn er nog voldoende plekken waar dit niet voor komt? Zo ja, waar kan je ze vinden? Ik ben zelf eens (2008) voor kort in Whitefield geweest. Daar merkte ik geloof ik niks van security deposits, toen ik naar een plek zocht. Maar ik was niet zo weg van de omgeving (althans, de omgeving in de buurt van de ashram), dus weet niet of ik het daar wil zoeken, als ik in Bangalore mocht verblijven. Bovendien kan de situatie misschien veranderd zijn in vergelijking met toen.

-Op wat voor huurprijs kan ik rekenen als ik in een mooi modern gebouw wil zitten, waar niet allerlei bouwfouten of andere fratsen zitten (langdurige elektra uitval, lage waterdruk, water-uitval die bv langer dan 10-20 minuten duurt). Een studio of 1-slaapkamer-appartement zou voldoende zijn, eventueel gemeubileerd, en in een veilige goede buurt (vooral voor een vrouw alleen). Ik zou dan op loopafstand van een strikt vegetarisch en hygiënisch restaurant willen wonen met westers niet-pittig eten, en een supermarkt in de buurt voor overige boodschappen. Ik had al eens wat gezocht op internet met een vegetarisch restaurant en kwam toen ongeveer op 2 opties: Carrots (Karomangala) en Green theory (Richmond town). Bij die laatste zijn mogelijk niet veel woon-mogelijkheden in de directe omgeving, dus wellicht zou het me bij Karomangala brengen. Maar als iemand meer ideeën heeft, mogen die ook benoemd worden.