contant geld of pinnen

  • Diaan

    Volgende week ga ik voor de eerste keer naar India

    Wat kan ik het beste doen contant geld meenemen (Dollars of euro) of gewoon daar pinnnen

    Mocht ik contant geld meenemen is er nog ergens een plaats om ze in te wisselen of kan dit bij iedere bank

    ALvast bedankt

    Misty

     

  • willem

    Als je contant geld mee neemt € , krijg je de beste wisselkoers en natuurlijk geen kosten voor het pinnen .

    Weet niet waar je naar toe gaat maar normaal gesproken kan je altijd wel ergens wisselen , zeker in Delhi . Op het vliegveld niet te veel wisselen want daar is de koers echt beroerd .

    Weet niet hoe laat je aankomt maar het prettigste is om je door je hotel te laten ophalen , scheelt een hoop gezeik met het eventueel niet kunnen vinden of allerlij andere kul smoezen om je geld uit je zak te kloppen .

  • KeesS

    Misty, Als wij gaan nemen we altijd wat Indiase roepies mee, om de eerste uren/dag niet gelijk naar een ATM te moeten.

    Je komt na een vlucht meestal in de nacht aan, moet door de immigration, bagage etc en dan ben je blij dat je naar je hotel kunt. Indiase roepies te verkijgen bij de GWK. Als reserve heb ik ook wat contant geld (euro's) bij me voor het geval dat.  Voor de rest pinnen wij altijd, hoef je niet met cash op zak te lopen. Op laten halen door het hotel is inderdaad handig. Wij boeken altijd een pre paid taxi (loket net als je de aankomsthal uit bent). Heeft als voordeel dat deze wat dichter bij staan dan de afhaal taxi's. 

  • willem

    Helaas is een prepaid taxi ook geen garantie meer dat je naar je hotel wordt gebracht , of ze kunnen hem echt niet vinden… of ze proberen je naar een ander hotel te brengen , op TA een horror verhaal van een Nederlander die s,nachts fijn werdt rond gereden maar zn oorspronkelijke hotel die avond niet heeft gezien , denk dat als je voor het eerst naar India gaat dit soort dingen niet wil mee maken .

  • Diaan

    Hoi nee ik wordt gelijk opgehaald door het Hotel .wij landen rond 15.00 uur .Daarna gaan we naar Citi star hotel.

    Dan neem ik in ieder geval contant geld mee want hoorde dat je maar rond de 140 eu per keer kon pinnen en dat dat 7.50 ongeveer koste.

    Klopt dit lijkt me zoveel voor zo weinig geld