Iemand al ervaring met het e visum?

  • KeesS

    Dat is lastig inschatten. Wij vliegen normaal op Delhi. De 1e keer met het e visum was ik er binnen 5 minuten door, maar ze hadden mijn biometrische gegevens al maar het was er ook niet druk.  Bij de loketten voor een gewoon visum staan soms ook lamge rijen. Donderag vraag ik weer een e visum aan. De procesure loopt goed en snel. Vorige keer had ik binnen 4 uur mijn e visum in huis. En het bespaart toch ook 1 of 2 reizen naar bijv. Rotterdam. Je kunt overigens ook het (normale) visum per koerier thuis laten bezorgen. 

  • willem

    Ok bedankt , ik woon er werk in Rotterdam voor mij geen punt om er langs te gaan , vorig jaar ook al mn biometrische gegevens afgestaan , maakt dat nog wat uit voor een Evisum of gaan ze dat weer opnieuw doen bij aankomst in Mumbai ?

  • KeesS

    Nee als je ze eenmaal hebt afgegeve blijven ze 5 jaar geldig. Bij aankomst in Inda hoef je alleen maar even je duim/vinger op een apparaatje te houden.

  • willem

    Ok mooi , bedankt , misschien maar eens zo,n Evisum proberen een keer .

  • KeesS

    Ik heb gisteran donderdag tegen de middag mijn e vvisum aangevraagd. En vanmorgen (vannacht) om 3.01 uur was die binnen.

  • willem

    Dat gaat prima , hopen dat de doorstroming op het vliegveld ook een beetje vlot wil verlopen , niets is zo vervelend als na een lange vlucht ook nog eens een tijd in een rij te staan ….

  • Leroy

    Van het weekend tweemaal een e-visum aangevraagd voor India, voor mij en mijn vriendin. Alles werd snel afgehandeld alleen zijn we enorm misleidt en daardoor waarschijnlijk ons geld kwijt! Op het formulier staat namelijk: ‘Expected date of journey.’ Wat betekend wanneer je er denkt aan te komen. Aangezien wij gaan bacpacken en eerst naar Sri Lanka gaan dachten wij 11/11/.2016 of later, dus vulden wij 11/11/2016 in. Wat is nu het geval, allebei onze visums zijn doorgekomen en geaccepteerd, alleen is het geldig van 8 oktober t/m 11 november! Wat wij dus waarschijnlijk niet gaan redden omdat wij juist de datum wat vroeger in hadden gevuld dan we dachten daar aan te komen zodat we nog wat spelen hebben, zoals bij andere visa gebruikelijk is.

    Contact gehad met het consultaat maar de data kunnen niet worden aangepast en wij dienen opnieuw 1 aan te vragen, maar dat zullen we dus doen vlak voordat we naar india gaan anders klopt het weer niet. 

    Belachelijk, zomaar voor 100 euro genaaid!

     

  • Erik de Ruijter

    Het is gelukkig ‘waarschijnlijk’. 90% of meer kans dat je precies hebt wat je vroeg en wat je nodig hebt. Ik zou zeggen: copypaste hier even een e-mail van één van jullie twee e-visas, zonder visumnummer en paspoortnummer ter vermijding van identiteitsdiefstal.

    ​Als het nog steeds zo is als dit voorjaar dan is dit ‘geldig’ de uiterste datum van binnenkomst​ in India. Dat moet namelijk tussen de 4 en 34 dagen na afgifte e-Tv zijn.

    Dus 11 november en geldig tot 11 december. Pas op dat moment gaan de 30 dagen in. Kom je eerder in India dan gaan die 30 dagen ook eerder in.

    ​Dit is toch wat jullie wilden? Indiase termen zijn soms voor ons erg onlogisch, maar dan heb je vast een voorproefje van wat er verder allemaal nog in India gebeuren kan met bijvoorbeeld treinreserveringen ;-)

    In afwachting van de laatste check (e-mail tekst),

    -Erik> & Sandya]

  • KeesS

    Erik, klopt, volgens mij gaat de termijn van 30 fdagen (plus 4) lopen vanaf het moment van afgifte van het visum. Dit is ook de termijn dat je in India moet arriveren. Daarna 30 dagen geldig. Als ik lees bij Leroy heeft hij rond 7 oktober aangevraagd, verstrekt op 8 oktober. Als je hier 30 dagen bij optelt komt je uit op 8 november (plus 4) is rond 11 november uiterlijk arriveren. Dus wil Leroy (vanuit Sri Lanka) rond 11 november arriveren, dan zou ik het e visum op 1 november aanvragen. Overigens kun je bellen met de visum dienst in India, die zijn erg behiulpzaam. Mjn ervarig is dat ik het e visum bijna per kerende email in mijnbezit heb, kwestie van paar uur.

  • Erik de Ruijter

    Mooi! Maarreh…

    “Dus wil Leroy (vanuit Sri Lanka) rond 11 november arriveren, dan zou ik het e visum op 1 november aanvragen”

    is natuurlijk totaal niet relevant want hij heeft al aangevraagd en gekregen. Dus nogmaals, is geen centje pijn als ie maar uiterlijk 11 november in India arriveert. Dus geen 100 euro weggegooid, kan ie nog genoeg leuke dingen mee doen in Sri Lanka of India…

    Tnx,

    -Erik> & Sandya]