Iemand al ervaring met het e visum?

  • KeesS

    Goedemorgen, Is er iemand die al ervaring heeft met het aanvragen van het E visum? Ben benieuwd naar eventuele ervaringen. Gr. Kees

  • KeesS

    Mr. Bojangles, dank. Die website had ik ook gevonden. Maar je kunt pas aanvragen 30 dagen voor aankomst (plus 4 dagen). Pasfoto s heb ik digitaal al in mijn bezit. Maar was benieuwd of iemand datproces al had doorlopen. Wat anders: volgens mij moet je vooraf of een e visum aanvragen of een visum via de BLS. Naar India gaan en daar aanvragen kan vokgens mij niet. Gr Kees 

  • KeesS

    Chhotu,  deze tekst staat op de website:

    • Applicants of the eligible countries/territories may apply online minimum 4 days in advance of the date of arrival with a window of 30 days. Example : If you are applying on 1st Sept then applicant can select arrival date from 5th Sept to 4th Oct.   Ik lees hier toch dat je 30 dagen (plus 4 dagen extra) je e visa kunt aanvagen. Hun voorbeeld: op 1 september aanvragen, arrival datum kun je kiezen tussen 5 september en 4 oktober.  In mijn situatie: arrival op 13 oktober, visa aan te vragen 13 september (plus 4 dagen extra ) is vanaf de 9e september. Of lees ik het nu verkeerd? Gr Kees

  • KeesS

    Heb mijn e visum aangevraagd en gekregen. De procedure (het aanvraagproces) loopt goed en soepel. Heb het visum afgelopen donderdagmorgen aangevraagd en vrijdag (nacht) had ik het visum al in mijn bezit (via email). Zorg dat je een goede digitale foto op je pc hebt evenals een (scan) van je paspoort (pagina met je persoonlijke gegevens) zodat je deze kunt oploaden.  Betalen met creditcard. Wel is het zo dat op het moment dat het visum is afgegeven er een tijdspanne begint van 30 dagen plus 4 dagen: binnen die periode moet je in India arriveren. Na aankomst is het visum 30 dagen geldig. Visum dus wel meenemen. 

  • KeesS

    Chhotu, op het visum staat dat de biometrische gegevens bij aankomst worden opgenomen. Hoe dat daar gaat en of dat lang duurt weet ik niet. Gr. Kees

  • Diaan

    Wat wij hoorde van een medewerker van BLS dat de vingerafdrukken daar ter plaatse worden gedaan en dat het heel erg lang duurt qua wachttijden

  • KeesS

    Marian, het is inderdaad niet nodig om je paspoort op te sturen. Je krijgt het visum per email toegezonden. Ik was bij aankomst in India (Delhi) binnen 10 minuten door immigaration. Er zijn ongeveer 8 loketten dacht ik. Van die 10 minuten werden er 5 in beslag genomen omdat de ambtenaar interessant wilde doen. Ik moet er wel er bij vermelden dat men al beschikte over mijn biometrische gegevens, ik hoefde nu alleen maar mijn rechterduim op een glazen plaatje te leggen voor een afdruk.  Stempel in het paspoort en op pad. Mijn  reactie is wat laat maar ik ben net terug uit India.

  • KeesS

    Arni, met dit visum mag je ook binnenlandse vluchten maken. De foto moet voldoen aan de gestelde eisen, of dat lukt met zelf scannen weet ik niet. Keess

  • Erik de Ruijter

    'T zal wel aan mijn (kaas)kop liggen maar een goede foto precies vanvoren, vierkante uitsnede etc. was best een klus. De software die uploadt is écht een ambtenaar, zegt alleen maar ‘niet goed’ en nooit precies waarom :-(

    Maar met die horde eenmaal genomen ging het prima, binnen 24 uur de e-mail terug met Granted. En 48 USD is een koopje vergeleken met de andere methoden.

    Sukses,

    -Erik>

  • Erik de Ruijter

    Wel dat is maar hoe je het definieert. Haar instrukties zijn redelijk volledig ja, en voorbeelden van pasfoto's ook, maar ik heb zeker 4-5 verschillende verhalen bekeken voordat ik in het diepe sprong. En ook wat ‘proef-zijpaden’ bewandeld want het is de bedoeling dat een volgende keer Sandya ook meegaat en die heeft een nog veel complexere situatie, als genaturaliseerde-tot-kaaskop met gewijzigde achternaam enzo.

    Maar alles beter dan in 2010, toen ging haar aanvraag (via voorganger van BLS) helemaal mis omdat haar geboorteland (Sri Lanka) toen nog op de ‘faxlijst’ stond. Daar staan nu maar iets van 4-5 landen op waaronder Pakistan, en Nederlanders met die roots kunnen niet via e-TV en vermoedelijk ook nauwelijks via de gewone BLS-procedure naar India…

    Suk6,

    -Erik> & Sandya]